Notícies
Foto: Arxiu
02 de juny del 2022
El bo jove per al lloguer d'un pis es podrà demanar a partir del 8 de juny
El tràmit es podrà realitzar a través de la web del Departament d'Habitatge de la Generalitat o bé de manera presencial a l'Oficina d'Habitatge d'Altafulla
A partir de la setmana que ve, concretament a partir de dimecres 8, ja es podrà demanar l'ajuda al lloguer en forma del que s'anomena bo jove, una ajuda de 250 euros mensuals que podran rebre les persones joves, durant dos anys i que visquin en règim de lloguer. Podran sol·licitar-la a partir de les 9 hores del pròxim 8 de juny fins a les 17 hores del dia 17 d'aquest mateix mes.

Aquest ajut està dirigit a persones d'entre 18 i 35 anys, de nacionalitat espanyola i amb residència legal a Catalunya i que siguin titulars d'un contracte de lloguer. Cal, a més, que compleixin un seguit de requisits per poder-s'hi acollir com el fet que l'habitatge o habitació, arrendada o cedida, sigui la seva residència habitual, hi estigui empadronat i estigui al corrent del pagament del lloguer.. També s'ha de disposar d'una font regular d'ingressos, presentar la declaració de la renda del 2020 o un certificat d'imputacions del 2021, en cas que s'hagi començat a treballar aquell any. Mentre que si la incorporació al món laboral ha estat enguany, caldrà presentar totes les nòmines, un certificat de l'empresa i acreditar que treballa o treballarà 6 mesos. Igualment, s'ha d'estar d'alta a la tresoreria de la Seguretat Social i comptar amb una vida laboral.

Pel que fa a altra documentació concreta a presentar amb la sol·licitud, lògicament s'ha d'aportar el document d'identitat i el full de l'entitat bancària acreditatiu del número de compte on rebre l'ajut.

Tant la sol·licitud, com els fulls model de la transferència bancària i també el de la declaració d'ingressos es poden trobar al web de l'Ajuntament d'Altafulla junt amb un enllaç a un llistat de preguntes freqüents sobre la qüestió i diverses resolucions sobre la matèria.

El tràmit es podrà realitzar a través de la web del Departament d'Habitatge de la Generalitat o bé de manera presencial a l'Oficina d'Habitatge d'Altafulla, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla