Notícies
Foto: Arquebisbat de Tarragona
09 d'abril del 2026
El capellà torrenc Norbert Miracle és investigat per abusos a menors
Dues presumptes víctimes han denunciat els fets que haurien ocorregut fa més de 20 anys i que no es poden jutjar per la via penal per haver prescrit
El capellà Norbert Miracle, fill de Torredembarra, és investigat per un presumpte cas d’abús sexual a menors. Els fets es remunten a fa més de 20 anys, però s’han denunciat recentment. La informació l’ha avançat el diari Més Tarragona. El cas el porta el jutjat eclesiàstic de la Rota, a Madrid.

Un dels denunciants és José Ruiz, actual regidor no adscrit de l’Ajuntament de Reus. Els fets haurien succeït entre els anys 1999 i 2002 quan estudiava al seminari de Tarragona i haurien començat quan només tenien 16 anys. Segons relata el Més Tarragona, es va decidir a presentar la denúncia al setembre, després de saber que mossèn Miracle també havia estat denunciat per altres seminaristes, aquests adults, per abús de poder amb connotacions sexuals.

El judici d’aquest altre cas es va allargar tres anys, perquè l’acusat va presentar fins a tres apel·lacions. La sentència definitiva va sortir a la tardor i va ser condemnatòria.

En el segon judici a què s’enfronta ara hi ha una segona víctima, que també l’ha denunciat, però ha optat per mantenir l’anonimat. Com que el cas es remunta a més de dues dècades, ja ha prescrit i, per tant, no es pot jutjar per la via penal.

L’Església té un mecanisme per poder fer front a aquestes circumstàncies. En rebre la denúncia, l’Arquebisbat de Tarragona va traslladar el cas al dicasteri per a la Doctrina de la Fe, a Roma, que va determinar que, tot i el temps transcorregut, el cas havia de ser jutjat.

En paral·lel, l’Arquebisbat ha imposat mesures cautelars. Mossèn Miracle, que actualment viu a la Torre, no pot ser rector, ni vicari de cap parròquia. Tampoc pot fer classes al seminari, tenir contacte amb menors, ni ocupar cap càrrec pastoral. L’únic que li està autoritzat és fer missa al seu poble, perquè continua sent capellà.

Norbert Miracle havia estat rector del Vendrell i del Seminari Interdiocesà de Catalunya.
Social
Et recomanem
Diada castellera d'inici de temporada
11 d'abril a les 18h a la plaça del Pou
Amb: Jove Tgn, Vella de Valls, X. del Serrallo i C. d'Altafulla
Presentació dels Estudis Altafullencs 50
17 d'abril a les 19h a la sala Teresa Manero
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla