Notícies
Foto: CAT
09 d'abril del 2025
El CAT renova els filtres de carbó actiu de la seva xarxa
Aquest sistema permet retenir contaminants orgànics i fins un 85% del mercuri de l'aigua captada dels canals de l'Ebre.
El Consorci d’Aigües de Tarragona ha renovat els filtres de carbó actiu de la planta potabilització de l’ampolla. Aquests filtres tenien quinze anys. Durant aquest temps s’han anat fent reactivacions del carbó, però ara el material ja havia anat perdent la seva capacitat d’absorció i adhesió. La substitució es va iniciar el 2022 i es completarà ara. 

L’operació costarà 2,8 milions d’euros. S’han substituït 2.240 metres cúbics de carbó actiu granular d'origen mineral, procedent d'una explotació de la Xina. 

El president del CAT, Marc Brunet, assenyala que aquesta inversió permetrà garantir la qualitat de l’aigua del minitransvasament. 

Els filtres de carbó actiu actuen com una "barrera física" en les últimes fases del procés de tractament i potabilització de l'aigua captada dels canals de l'Ebre. Segons el CAT permeten retenir compostos orgànics i fins a un 85% del mercuri que pot baixar pel riu.
Marc Brunet, president del CAT
Social
Et recomanem
Altafujazz: Nando Picó Quintet
7 de febrer a les 20h a La Violeta
Organitza: OilJazz
Carnaval d'Altafulla
Del dijous 12 al dimecres 18 de febrer
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla