Foto: Consell Comarcal del Tarragonès
03 de desembre del 2024
El CCT dinamitza la lectura a les biblioteques i punts de lectura del Tarragonès
L'activitat ha apropat històries a més de 600 nens i nenes de la comarca, a la primavera a través de la poesia i a la tardor descobrint com els contes populars formen part del nostre patrimoni
El cicle de contes a les biblioteques i punts de lectura del Tarragonès, impulsat pel Consell Comarcal del Tarragonès (CCT) ha apropat, un any més, la lectura, a través dels contes, als infants de la comarca. Enguany, s'han programat un total de 27 sessions a aquests espais d'Altafulla la Canonja, el Catllar, Constantí, Creixell, el Morell, la Nou de Gaià, els Pallaresos, Perafort, la Pobla de Montornès, la Riera de Gaià, Roda de Berà, Salomó, la Secuita, Torredembarra i Vespella de Gaià.
L'eix temàtic del cicle de primavera va girar entorn de la Poesia. Es va oferir un menú poètic amanit amb versos, ensucrat amb rimes i salpebrat amb la veu dels rapsodes. Es va convidar a tastar abecedaris poètics, acròstics i cal·ligrames, paladejar haikus, auques, contes poètics i rodolins. D'altra banda, l'eix temàtic del cicle de tardor ha girat entorn dels contes populars de tradició oral que revaloren i rescaten les històries que s'han transmès oralment i que han perviscut de generació en generació fins avui. Formen part del nostre patrimoni i, com a tals, s'ha de vetllar per la seva conservació.
Els cicles els han portat a terme Agustí Farré, Karme González, Silvia Palazón i Imma Pujol. Tots quatre tenen una llarga trajectòria al món de les biblioteques, l'ensenyament i les arts escèniques i, des de la seva manera personal d'explicar, apropen històries i emocions.
Aquesta ha estat una activitat molt ben valorada per les bibliotecàries. La directora de la Biblioteca Municipal de Creixell, Maribel Pérez, ha dit que "és molt necessari oferir narracions orals perquè els nens i nenes puguin seguir històries que propicien la imaginació, que permeten i milloren la comprensió i l'enriquiment del seu vocabulari".