Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
19 d'abril del 2021
El Centre d'Estudis d'Altafulla celebra 45 anys d'un dels reculls de treballs amb més bagatge del territori
L'entitat es marca el repte d'incorporar una major presència de recerca científica en les seves publicacions i atraure autors més joves
L'edició que fa 45 dels 'Estudis Altafullencs' ja és al carrer. La revista anual del centre d'Estudis d'Altafulla persisteix així en la seva condició de ser un referent en la recerca històrica sobre la vila. El seu bagatge, després de gairebé mig segle d'existència, i l'acceptació que té, és una de les grans fites de la publicació, ja que, per les dimensions d'Altafulla és "gairebé un miracle" que hagi tingut aquesta continuïtat. Són paraules de l'arquitecte altafullenc Salvador Codina, responsable enguany, d'apadrinar el recull de treballs. Codina ha posat en valor la condició d'aquesta publicació com a garant de la preservació de la història local.

En la mateixa línia s'ha expressat el president del Centre d'Estudis d'Altafulla, Josep Magriñà, qui ha assenyalat que cal conjugar en aquest recull de treballs tant el rigor d'una recerca com la memòria de les persones, que li aporten un component de subjectivitat molt necessari.

Magriñà s'ha mostrat orgullós de poder tirar endavant, un any més i malgrat la pandèmia, una nova edició dels 'Estudis Altafullencs', que enguany incorporen fins a 12 treballs de temàtiques diverses. Amb tot, assegura que el Centre té 'una espina clavada' pel que fa a la recerca científica, que caldria augmentar. I també ha apostat per incorporar nous membres més joves que aportin també els seus coneixements per compartir-los amb tota la població. Sens dubte, uns reptes que es plantegen per als pròxims temps.
Salvador Codina, arquitecte
Josep Magriñà, president del Centre d'Estudis d'Altafulla
Social
Et recomanem
Presentació del llibre 'Entendre els mapes' de Vicent Partal
27 de gener a les 19h al Museu Etnogràfic d'Altafulla
Organitza: ANC d'Altafulla
Concert inaugural de la temporada, Escarteen Sisters
31 de gener a les 20h al Casal Cultural La Violeta
Entrada gratuïta amb invitació. Organitza Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla