Notícies
Foto: Centre d'Estudis d'Altafulla
21 de gener del 2026
El Centre d’Estudis d’Altafulla se suma a la commemoració dels 25 anys de Tarraco Patrimoni amb una retrospectiva sobre la Vil·la dels Munts
La mostra recull una quinzena d’infografies realitzades per l’arquitecte i investigador Salvador Codina sobre els espais singulars del jaciment
El Centre d’Estudis d’Altafulla ha decidit aportar el seu petit gra de sorra a la commemoració del 25è aniversari de la declaració de Tarraco com a Patrimoni de la Humanitat per part de la UNESCO. I ho fa posant en relleu la Vil·la romana dels Munts, integrada en aquest conjunt patrimonial. Un dels membres del Centre, investigador i arquitecte, Salvador Codina, comissaria una exposició sobre el jaciment amb imatges que recreen com era aquest destacadíssim vestigi romà ara fa dos mil anys.

Codina ha explicat a Altafulla Ràdio que la idea de fer aquesta mostra és la de promoure el coneixement sobre el jaciment, que considera que no es coneix prou malgrat la seva rellevància en el context romà a nivell mundial.

El mateix Codina ha estat l’encarregat de crear la quinzena d’infografies que permeten veure quins elements arquitectònics i decoratius configuraven la Vil·la dels Munts i la riquesa que guardava cadascuna de les seves estances i espais singulars. És una visió que va més enllà d’allò que es pot veure in situ, al mateix jaciment, amb les restes que queden de l’esplendor viscuda a l’indret. Per fer aquestes reconstruccions Codina s’ha servit del recull de monogràfics publicat recentment amb les últimes investigacions sobre aquest vestigi. Igualment, també s’ha basat en una mostra anterior, de similars característiques, feta per ell mateix.

Les infografies es podran observar distribuïdes per les parets del vestíbul del Casal Cultural La Violeta en uns plafons prou grans, de 50x70 cm, per a veure detalls i fer-se una idea de la magnitud i la rellevància de la Vil·la dels Munts.

La mostra es podrà visitar des d’aquest dissabte dia 24 fins al 30 de març.
Salvador Codina, comissari de l'exposició
Salvador Codina, comissari de l'exposició
Social
Et recomanem
Tiny Tales 'Petits Contes' en anglès: Winnie the Pooh
25 de maig a les 17:15h a la Biblioteca d'Altafulla
A partir de 2 anys
Visita guiada a la desembocadura del riu Gaià
31 de maig d'11h a 13h amb punt de sortida al Club Marítim
Informació i inscripcions: 655 486 115 i joan@hortdelasinia.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla