Notícies
Foto: Ajuntament de Torredembarra
29 de setembre del 2026
El Centre d’Estudis de Torredembarra convida tothom a descobrir el fons marí de la vila amb una experiència immersiva a través del seu web
Les imatges, en 360 graus, també es poden veure amb ulleres de realitat virtual
Una nova web permet descobrir el fons marí de Torredembarra i la seva riquesa biològica, amb imatges en 360 graus. Es tracta d’un projecte que ha desenvolupat el Centre d’Estudis Sinibald de Mas, amb el suport econòmic de l’Ajuntament.

Aquesta nova eina digital és accessible des de la web del Centre d’Estudis i permet submergir-se en set punts del litoral torrenc i observar-lo com si fóssim sota l’aigua. El primer que apareix és una imatge zenital del frontal marítim amb els diferents punts d’immersió, entre els quals hi ha l’Antina, el bloc, la barra de tres o el parc de biòtops. En clicar a sobre és com si posessis el cap sota l’aigua i poguessis veure tot el que s’hi amaga. Apareixen les roques, els peixos, les algues i els mol·luscs.

La presidenta del Centre Sinibald de Mas, Iris Gual, ha explicat que aquesta iniciativa se suma als altres projectes de divulgació que fa anys que tenen, amb voluntat d’apropar el fons marí a tothom.

De moment, la web recull fitxes d’una vuitantena d’espècies animals i vegetals del fons marí torrenc, amb tota mena de detalls sobre les seves característiques. La presidenta del Centre d’Estudis no descarta que en el futur es pugui ampliar, incorporant-hi altres hàbitats com el gran biòtop submarí.

El fotògraf Raúl Cendón ha fet les fotografies del fons marí en 360 graus. A la imatge general s’hi han anat incrustant les de les diferents espècies que s’hi poden trobar. En aquest cas hi han col·laborat diversos biòlegs i fotògrafs submarins, com la mateixa Iris Gual o Pere Abelló, del CSIC.

L’Ajuntament de la Torre ha contribuït al projecte amb una aportació econòmica de 4.000 euros. L’alcalde, Raúl García, ha agraït la feina divulgativa del Centre d’Estudis.

A la web també s’hi pot accedir amb ulleres de realitat virtual i llavors la sensació d’immersió és total.
Iris Gual, presidenta del Centre d'Estudis Sinibald de Mas de Torredembarra
Raúl Cendón, fotògraf
Raúl García, alcalde de Torredembarra
Social
Et recomanem
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla