20 de juliol del 2026
El Concurs de Castells de Sorra torna aquest dissabte a la platja d’Altafulla
Els participants es dividiran en tres categories segons l’edat i disposaran d’una hora i mitja, entre les 11h i les 12:30h, per crear les seves escultures
Un any més, el tradicional Concurs de Castells de Sorra reunirà aquest dissabte 25 de juliol escultures de tota mena davant del Parc de Voramar. Es tracta d’una activitat impulsada per la regidoria de Turisme de l’Ajuntament d’Altafulla que ofereix a tota mena d’artistes l’oportunitat d’exhibir el seu talent en la construcció de figures i demostrar la seva habilitat en la manipulació de la sorra. El regidor Tomàs Serra ha animat a tothom a participar d’una de les cites més tradicionals de l’agenda estiuenca d’Altafulla.
Des de les 11h i fins a les 12:30h, els participants hauran d’esculpir les seves creacions dins d’una parcel•la que l’organització delimitarà amb un número identificatiu. Cada concursant, però, serà responsable de portar els utensilis necessaris per treballar la sorra i donar forma a les seves propostes.
Pel que fa a la modalitat del concurs, les obres es podran realitzar de manera individual, en parelles o en grups de tres persones. Els participants quedaran distribuïts en tres categories segons l’edat: la infantil, per a infants fins als 12 anys; la juvenil, per a participants d’entre 12 i 18 anys; i la d’adults, per a majors de 18 anys.
Tot i que la temàtica de les construccions serà lliure, l’organització ha establert algunes restriccions amb l’objectiu de garantir el respecte i la convivència durant l’activitat. D’aquesta manera, quedaran prohibides les figures que continguin elements obscens, sexualment explícits, violents, ofensius o difamatoris.
Un cop finalitzat el temps de creació, a les 12:30h, el jurat avaluarà les diferents construccions i escollirà les escultures guanyadores de cada categoria. En concret, es lliuraran dos premis per modalitat. Tot i això, tots els participants rebran un obsequi en agraïment per la seva assistència.
Totes les persones que vulguin participar-hi podran formalitzar la inscripció in situ el mateix dia del concurs a partir de les 10h. Davant la previsió d’altes temperatures i l’exposició al sol, l’organització oferirà un refresc a cada participant; en aquesta línia Tomàs Serra ha recomanat l’ús de protecció solar i a prendre les mesures que més convinguin durant el desenvolupament de tota l’activitat.
Tal com estableixen les bases del concurs, les persones inscrites autoritzaran l’Ajuntament d’Altafulla a captar i utilitzar imatges de l’activitat, que podran ser difoses gratuïtament en qualsevol mitjà de comunicació o suport promocional.
Tomàs Serra, regidor de Turisme d'Altafulla
Tomàs Serra, regidor de Turisme d'Altafulla