14 de febrer del 2018
El Congrés insta el Govern espanyol a no renovar les concessions de cinc trams de l’AP-7 i l’AP-2
Es tracta d’una Proposició No de Llei que ni és d’obligat compliment ni implica una hipotètica futura gratuïtat de les autopistes. Sí que n’estableix una gestió pública
El Congrés espanyol ha aprovat amb els vots del PSOE, Podem, ERC, PDECat i PNB una iniciativa del grup de Pablo Iglesias que emplaça el Govern espanyol a no renovar la concessió de cinc trams de l’AP-7 i l’AP-2 de Catalunya, que caduquen entre el 2019 i 2021.
Es tracta del tram Tarragona-València, que expira el 31 de desembre del 2019; el Montmeló-La Jonquera, el 31 d’agost del 2021; el Barcelona-Tarragona, el 31 d’agost del 2021; el Montmeló-El Papiol, el 31 d’agost del 2021; i el Saragossa-Mediterrani, el 31 d’agost del 2021.
Ciutadans i el PP s’han abstingut. Els populars perquè, tot i que també defensaven que no es renovin aquestes concessions, volien deixar la porta oberta a qualsevol decisió posterior sobre la seva explotació per part del ministeri de Foment. De fet, han presentat una esmena per reclamar la recuperació de la gestió pública d'aquestes infraestructures, sense que això hagi d’implicar que passin a ser gratuïtes.
ERC ha incorporat al text un punt addicional perquè no s’incrementin les tarifes i preus dels peatges als trams Tarragona-València i Tarragona-La Jonquera de l’AP-7 i Saragossa-Mediterrani de l’AP-2, entre d’altres.
Amb tot, la iniciativa és una Proposició No de Llei (PNL), i, per tant, no és d’obligat compliment per part del Govern espanyol, ni implica tampoc una hipotètica futura gratuïtat de les autopistes, que podrien quedar a mans de l’Estat però amb els peatges actius.