Notícies
Foto: Consell de Garanties Estatutàries
30 de desembre del 2024
El Consell de Garanties Estatutàries avala la proposició de llei per reformar la fiscalitat al joc
La mesura, presentada per ERC i els Comuns, està pensada per augmentar els impostos al projecte del Hard Rock
El Consell de Garanties Estatutàries (CGE) ha avalat per unanimitat la proposició de llei presentada per ERC i els Comuns, amb el vistiplau del PSC, al Parlament per reformar la fiscalitat al joc.

Junts havia aturat el procediment parlamentari demanant que el CGE es pronunciés sobre la constitucionalitat d’aquesta proposta, pensada per augmentar els impostos al projecte que Hard Rock vol aixecar al Tarragonès. L’ens, però, ha considerat que en cap cas vulnera el principi de seguretat jurídica com argumentaven els juntaires.

El dictamen es va emetre divendres i, per tant, la iniciativa no retornarà al Parlament fins al 2025. De fet, no hi ha previst cap ple de la cambra fins al 28, 29 i 30 de gener, i tampoc hi ha voluntat de forçar la convocatòria d'un ple perquè es pugui votar abans.

La decisió s’ha pres en els últims dies del 2024, i ja ha generat certa preocupació als ajuntaments de Salou i Vila-seca. Com recull el diari ARA, els alcaldes de tots dos municipis han alertat sobre les conseqüències que tindrà l’augment de l’impost sobre el joc del 10 al 55%.
Social
Et recomanem
Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 4 al 13 de setembre
Informació i programació a: www.altafulla.cat/lapetita
Acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya
11 de setembre a les 10h al C/ Clot de Torrell
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla