Notícies
Foto: Associació Mediambiental La Sínia / Marius Domingo
27 d'abril del 2023
El corriol camanegre nidifica a la platja d'Altafulla
Els voluntaris de la Sínia han protegit la primera posta de la parella, que ara l'està incubant
La platja del Vinyet d'Altafulla torna a ser per cinquè any consecutiu l'espai triat pel corriol camanegre per reproduir-se i fer créixer els seus pollets. Una parella es troba a la zona des de finals de març i ara ja ha fet una posta d'ous que han de donar lloc al naixement de nous integrants de la família. Una família d'aus, en el seu concepte més ampli, que es troba en perill d'extinció i que és vital, per la seva preservació, que se'l doni una protecció especial i es faciliti la seva reproducció perquè perduri en el temps.

És per això que la zona de nidificació del Vinyet fa algunes setmanes que està abalisada i que recentment s'ha posat un gabió entorn dels ous per protegir-los de possibles depredadors. Ho han fet, com és habitual, voluntaris de l'Associació Mediambental La Sínia, qui s'encarrega de vetllar per la preservació d'aquest espai natural. Andrea Córdoba és la coordinadora de voluntariat d'aquesta entitat altafullenca.

Actualment hi ha una vintena de voluntaris de La Sínia encarregats de fer un seguiment i de vetllar per la protecció de les aus. Cal, també, treballar perquè cada cop hi hagi un millor equilibri entre la presència humana i les espècies autòctones.

És per això que La Sínia fa una crida a la ciutadania a gaudir de la presència del corriol a les nostres platges amb respecte, observant-lo, si es desitja, des de la distància i amb binocles. Paral·lelament, els interessats a formar part del grup de voluntaris per fer seguiment del corriol camanegre a Altafulla han d'escriure a l'adreça de correu electrònic voluntariat@riugaia.cat o trucar al telèfon 608 02 93 19.
Andrea Córdoba, coordinadora de voluntariat de La Sínia
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla