Notícies
Foto: Bombers de la Generalitat
22 d'octubre del 2025
El cos de Bombers de la Generalitat tindrà 4.000 efectius al 2030, segons ha anunciat el Govern
L’executiu ha posat el focus en l’augment de fenòmens meteorològics extrems
El Govern català ha aprovat el Pla Estratègic dels Bombers que preveu que aquest cos arribi als 4.000 efectius, el 2030. Aquest pretén redimensionar el cos i potenciar la prevenció i un model dinàmic de gestió de les emergències. S’incrementarà el nombre d’efectius i es construirà un nou Complex Central, que serà el centre neuràlgic de gestió d’emergències al país.

El pla també contempla la creació d’una unitat especialitzada, que farà seguiment de tempestes extremes que puguin provocar inundacions, com les del 12 d’octubre a l’Ebre.

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha destacat que es tracta d’estar preparats pels reptes que presenta el canvi climàtic i els fenòmens extrems.

Pel que fa al redimensionament de la plantilla, el Govern ha aprovat fer convocatòries anuals de 300 places. D’aquesta manera es vol garantir un relleu generacional progressiu, per afavorir el traspàs de l’experiència. També es faran convocatòries anuals de bombers voluntaris.
Sílvia Paneque, portaveu del Govern
Social
Et recomanem
Concert de Nadal a càrrec del Cor Badaveus
20 de desembre a les 19:30h a l'església de Sant Martí
Amb el suport de: Aj. d'Altafulla, Diputació de Tgn i Parròquia
Fem cagar el tió
21 de desembre a les 17h a la plaça del Pou
Amb els Gegants i Nans i els Grallers d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla