Notícies
Foto: Gegants i Nans d'Altafulla
26 d'octubre del 2022
El despertar dels gegants, una de les novetats de la Festa Major de Sant Martí
Els Gegants i Nans d'Altafulla conviden a tothom a fer sonar unes campanetes per treure aquests elements de la seva letargia
El Bruixot i la Xoixeta dormen plàcidament al vestíbul de l'Ajuntament d'Altafulla des que van sortir per última vegada al carrer durant la Petita i ara necessiten que algú els desperti per posar-se les piles i tornar a ballar amb grans i petits pels carrers de la vila. Aquesta és la premissa per a un dels actes que són novetat d'aquesta Festa Major de Sant Martí que ja tenim a tocar.

Per primera vegada es convida als veïns i veïnes de la vila, sobretot als més petits, a participar en una acció en la qual es podrà gaudir dels gegants de prop i en exclusiva, fora de les cercaviles o rues en què hi ha més gent i més elements per admirar.

La presidenta dels Gegants i Nans d'Altafulla, Sheila Fernández, demana ajuda per despertar els gegants, el pròxim dijous 3 de novembre a les 19.30h.

20221026_FERNANDEZ_Despertar

Els gegants, però, només es despertaran si senten prou xivarri, i sobretot si aquest prové d'unes campanetes "màgiques" que han creat per a l'ocasió i que es poden adquirir en diferents establiments del municipi (les farmàcies d'Altafulla, els forns Martí i Nogués, l'Alnatur i La Perla), com detalla Fernández.

20221026_FERNANDEZ_Campanetes

Aquestes campanetes, a més estan lligades amb una cinta amb el nom i logo de l'entitat, que es pot usar com a polsera un cop feta servir la campana.

Cal tenir en compte, a més, que en el despertar dels gegants, és previst que aquests facin alguna ballada a la plaça i que fins i tot qui ho desitgi pugui provar de posar-se sota la seva estructura i fer-los ballar.

Des dels Gegants i Nans d'Altafulla asseguren a Altafulla Ràdio que el vespre de dijous 3 de novembre hi haurà alguna sorpresa més en aquest acte nou, que caldrà descobrir in situ: a les 19.30, a la plaça del Pou.
Sheila Fernández, presidenta dels Gegants i Nans d'Altafulla
Sheila Fernández, presidenta dels Gegants i Nans d'Altafulla
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla