Foto: Associació Cultural Etcètera
27 d'agost del 2026
El Festival Di(vi)nes celebra la desena i última edició després d’una dècada dedicada a la creativitat femenina
El certamen dirà adéu amb tres propostes a Torredembarra, Salomó i la Nou de Gaià entre mitjans de setembre i finals d’octubre
El Festival Di(vi)nes arribarà aquest 2026 a la seva desena edició i ho farà per acomiadar-se definitivament del públic. Després de deu anys de trajectòria, l’Associació Cultural Etcètera, organitzadora del certamen des del seu naixement l’any 2017, ha decidit posar punt final a un projecte cultural concebut amb l’objectiu de difondre i realçar la creativitat en clau femenina.
El president de l’entitat, Òscar Ramírez, considera que “s’ha de fer un balanç molt positiu de la trajectòria del projecte i, especialment, del fet d’haver assolit les deu edicions de manera consecutiva. Afegeix que “és especialment valuós haver pogut mantenir durant una dècada una proposta cultural d’aquestes característiques en un context amb una oferta molt àmplia d’activitats i festivals arreu del país i, particularment, a les comarques de Tarragona”.
La desena edició “mantindrà l’essència que ha caracteritzat el Di(vi)nes durant tota la seva trajectòria”, expliquen des de l’organització. D’aquesta manera, tornarà a oferir tres espectacles protagonitzats per dones en què conflueixen les lletres, la música o les arts escèniques i el vi.
La primera cita serà el divendres 18 de setembre, a les 21h, a la Sala Gran del Casal Municipal de Torredembarra. La vetllada començarà amb un tast de poesia a càrrec de Monika Escuer i continuarà amb l’actuació musical de la cantautora Gessamí Boada. El festival continuarà el divendres 25 de setembre, també a les 21h, a la Cooperativa Agrícola de Salomó. En aquesta ocasió s’hi representarà l’espectacle teatral i musical ‘A casa de na Clementina Arderiu’, amb la direcció i dramatúrgia de Jordi Folck.
La desena i última edició clourà el diumenge 25 d’octubre, a les 12h, a la Sala del Casal Municipal de la Nou de Gaià. Serà amb l’espectacle poètic i musical ‘De la Fe a Federico’, que unirà la poesia de Fe Ferré Ferraté amb l’actuació de l’Orfeó de la URV dedicada al poeta Federico García Lorca.
Els vins que acompanyaran les diferents propostes artístiques seran Lo Petitó de Cellers Pascona (DO Montsant), La Fou El Sender, de La Fou Celler (DO Terra Alta) i Ànima Nua Cor Viu de Cellers Domenys (DO Conca de Barberà).
Com és habitual des dels seus inicis, totes les activitats del festival seran gratuïtes. A més, el públic assistent podrà gaudir també, sense cap cost, d’un tast de vi i d’avellanes torrades de la DOP Avellana de Reus, completant així una experiència que durant aquests anys ha volgut vincular la cultura, el territori i el producte de qualitat i de proximitat.