Notícies
Foto: FIC-CAT
06 de novembre del 2026
El FIC-CAT 2027 convida a "sentir el cinema" amb una edició dedicada al so cinematogràfic
Amb el lema "Especial so: sent el cinema", el festival celebrarà del 4 al 12 de juny de 2027 la seva 19a edició, coincidint amb el centenari de l'arribada del cinema sonor
El Festival Internacional de Cinema en Català, el FIC-CAT, ha anunciat que el so cinematogràfic serà l’eix temàtic de la seva 19a edició, que tindrà lloc del 4 al 12 de juny de 2027 a Roda de Berà. Sota el lema “Especial so: sent el cinema”, el certamen vol reivindicar la importància del so en el llenguatge audiovisual i donar visibilitat als professionals que intervenen en l’enregistrament, la creació, el disseny i la postproducció del so.

La proposta d’aquesta temàtica té relació amb la commemoració del centenari de l’estrena de The Jazz Singer, una de les pel·lícules que van marcar l’arribada del cinema sonor, tal com ha explicat el director del festival, Raül Riera.

El període d’inscripció de produccions del Festival Internacional de Cinema en Català ja està obert i es mantindrà fins al 24 de març de 2027. El certamen inclou les categories de llargmetratge, documental, curtmetratge, videoclip i centres educatius. La participació és gratuïta i les bases es poden consultar al web oficial del festival www.fic-cat.cat
Raül Riera, director del FIC-CAT
Social
Et recomanem
Festa Major de Sant Martí 2026
Del 31 d'octubre al 15 de novembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat/santmarti
Dia Internacional contra la violència envers les dones
25 de novembre de 2026
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla