Notícies
Foto: FIC-CAT
09 de juny del 2026
El FIC-CAT viu una jornada d’emocions amb les propostes de la secció oficial
El documental “Indòmita llum” i “Forastera” captiven el públic en el quart dia del certamen
El documental Indòmita Llum, de Luis Sampieri, ha inaugurat la Secció Oficial de documentals del FIC-CAT aquest dilluns a la tarda amb el relat d’una nena invident que recorre l’Argentina amb la seva família projectant cinema itinerant. La pel·lícula reflexiona sobre la capacitat de percebre el món més enllà de la mirada i ha commogut el públic assistent.

Abans de la projecció, els productors Pere Marzo i Raúl M. Candela han llegit un missatge del director. En el col·loqui posterior han explicat el procés creatiu del film i han compartit un àudio dels protagonistes. També han destacat que la banda sonora va ser composta per la mateixa Antu, la protagonista del documental.

Després d’una pausa festiva amb food trucks i bingo musical, la programació s’ha reprès amb Forastera, de Lucía Aleñar. El llargmetratge aborda el dol juvenil a través d’una jove que, després de la mort de la seva àvia, assumeix progressivament la seva identitat. La proposta combina drama psicològic i misteris familiars en una atmosfera carregada d’emoció.

El debat posterior ha comptat amb la participació de la productora Bàrbara Ferrer, que ha aprofundit en els simbolismes de la pel·lícula i en la manera com el film explora l’absència i la pèrdua.
Social
Et recomanem
Conferència ‘La guerra del Francès a Altafulla’
23 d'octubre a les 19:30h a la sala Teresa Manero
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Visita guiada a la desembocadura del riu Gaià
25 d'octubre a les 11h des de davant del Club Marítim Altafulla
Informació i inscripcions: 655 486 115 i joan@hortdelasinia.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla