Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
29 de setembre del 2025
El Fortí de la Coma de Guasch es podrà visitar en el marc de les Jornades Europees de Patrimoni, el 12 d’octubre
Es tracta d’un element clau de l’herència històrica d’Altafulla, amb característiques arquitectòniques singulars i rellevància en l’època carlina
Enguany, l’Ajuntament d’Altafulla torna a participar a les Jornades Europees de Patrimoni, que se celebraran del 10 al 12 d’octubre, amb una activitat especial destinada a posar en valor el patrimoni local.

En col·laboració amb el Centre d’Estudis d’Altafulla, el municipi oferirà una visita guiada al Fortí de la Coma de Guasch, un destacat element de l’època carlina que ha estat objecte d’estudi recentment per part dels investigadors locals. De fet, aquest vestigi va ser descobert per un veí de la vila que se’n va encuriosir i va decidir esbrinar què era allò. Fou Josep Maria Nadal, qui en parlava en aquesta emissora fa uns mesos dins l’espai ‘El Centre en antena’, dedicat al Centre d’Estudis d’Altafulla en el marc del programa ‘L’Hora Local’.

Tot i el seu estat actual i el desconeixement general sobre la seva existència, el Fortí de la Coma de Guasch és un element rellevant del patrimoni històric d’Altafulla. Per aquest motiu, Nadal i Narcís Carulla, entre d’altres, s’han proposat donar-lo a conèixer. Abans, però, calen alguns tràmits imprescindibles, com ara una primera fase de neteja de l’entorn, que faciliti les visites.

I efectivament ara ha arribat ja el moment de poder-lo visitar. Es podrà fer el 12 d’octubre, partint de l’ermita de Sant Antoni a les 10:30 h. A partir d’aquí es recorrerà el fortí i el seu entorn, amb explicacions detallades a càrrec del mateix Josep Maria Nadal i Josep Zaragoza. L’activitat és gratuïta i oberta a tots els públics, amb especial interès per als aficionats al patrimoni i la història local.

El Fortí de la Coma de Guasch és un element clau de l’herència històrica d’Altafulla, i aquesta visita permetrà als participants descobrir les seves característiques arquitectòniques i la seva importància dins del context carlí.

L’Ajuntament d’Altafulla anima tots els interessats a planificar-se l’agenda i gaudir d’aquesta oportunitat única per connectar amb la història del municipi. L’activitat és gratuïta i no requereix inscripció prèvia.
Josep Maria Nadal, membre del Centre d'Estudis d'Altafulla
Josep Maria Nadal, membre del Centre d'Estudis d'Altafulla
Social
Et recomanem
Descoberta de l'entorn natural: la vida rural a Altafulla
4 d'octubre a les 10h des del Museu Etnogràfic
Informació i reserves a: joan@hortdelasinia.com i 655 486 115
2a Marxa Altafulla Costa Tarraco
30 de novembre a partir de les 8:15h des del Castell d'Altafulla
Organitza: Atletes d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla