Notícies
Foto: Gencat
08 d'abril del 2020
El Govern de la Generalitat farà tests massius de la COVID-19 per preparar el desconfinament progressiu de la població
Es fabricaran 170.000 tests per fer un primer cribatge entre els ciutadans i poder aïllar els casos que resultin positius per evitar un rebrot dels contagis
El Govern ha impulsat un programa que permetrà disposar de 170.000 tests en un termini de sis setmanes per començar el desconfinament i retorn progressiu a la rutina. La iniciativa forma part d’una primera fase del pla que elabora l’administració catalana amb l’assessorament de l’epidemiòleg Oriol Mitjà.

El programa Orfeu, que així és com es diu aquesta mesura, implica a diferents agents que treballen en investigació, recerca i desenvolupament a Catalunya i que tenen capacitat per prestar serveis de monitoratge de la COVID-19. Centres de recerca, universitats i centres tecnològics, doncs, col·laboraran en la posada en marxa dels tests i la detecció massiva del coronavirus.

Des del Govern s’assegura que aquesta detecció massiva és essencial tant en fase de confinament com, sobretot, quan n’estem sortint per tal de garantir la salut pública. El fet de distribuir esforços amb la participació d’aquestes instal·lacions de recerca permetrà que els serveis de salut aïllin millor els malalts, es redueixin les taxes d’infecció i que els treballadors essencials puguin centrar-se en salvar vides.
Social
Et recomanem
Festa Major de Sant Martí 2025
De l'1 al 16 de novembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat/santmarti
2a Marxa Altafulla Costa Tarraco
30 de novembre a partir de les 8:15h des del Castell d'Altafulla
Organitza: Atletes d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla