Notícies
Foto: Aigües Ter-Llobregat
02 de febrer del 2024
El Govern decreta l'emergència als 202 municipis del sistema Ter-Llobregat
La dotació es redueix a 200 litres d'aigua per habitant i dia i s'endureixen les restriccions als usos industrials i agrícoles
El Govern ha decretat aquest dijous l'entrada en fase d'emergència al sistema Ter-Llobregat, del qual depenen 202 municipis i prop de 6 milions de persones. La mesura arriba després que l'executiu català convoqués de manera urgent la Comissió Interdepertamental de Sequera arran de la baixada de les reserves d'aigua dels pantans que formen l'àmbit.

Entre les mesures que entraran en vigor amb la nova fase, hi ha la reducció de la dotació d'aigua per habitant i dia a 200 litres, la restricció d'un 80% als usos agrícoles, d'un 25% en els usos industrials i d'un 25% en els recreatius.

Un total de 86 dels 202 municipis que formen part del sistema Ter-Llobregat sobrepassarien el límit de consum que tindran a partir d'ara si es mantinguessin les xifres del desembre, la data de dades més recents facilitades per l'Agència Catalana de l'Aigua.

La demarcació de Tarragona no ha entrat en aquest estat d'emergència, ja que majoritàriament se subministra a través del CAT i no pertany, doncs, al sistema Ter-Llobregat.
Social
Et recomanem
Cercavila del seguici popular a Baix a Mar
9 d'agost a partir de les 19:30h des del carrer Pont de Mar
Tot seguit, Correfoc dels Diables a la plaça Consolat de Mar
27a Fira d’Artesans d’Altafulla
14, 15, 16 i 17 d'agost a l’entorn de les eres i el Castell
Programa sencer a: www.altafulla.cat
38è Festival Internacional de Música d'Altafulla
Del 5 al 29 d'agost
Programació i entrades a: www.altafulla.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla