Notícies
Foto: Arxiu
24 d'abril del 2023
El govern espanyol reitera que l'ample de via internacional connectarà Tarragona amb Europa abans del 2026
El comissionat pel Corredor del Mediterrani assegura que el 100% dels projectes vinculats a la infraestructura ja estan planificats
El comissionat del govern espanyol pel Corredor del Mediterrani, Josep Vicent Boira, ha reiterat que l'ample de via internacional connectarà Tarragona amb Europa abans del 2026. Confia que la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona viurà "un gran canvi" en els pròxims tres anys, malgrat els continus entrebancs que han endarrerit el corredor.

Boira ha detallat que tots els projectes vinculats al Corredor del Mediterrani ja estan planificats i que en dos o tres anys ja es podran transportar mercaderies en ample internacional des de Tarragona fins a Europa.

El comissionat pel Corredor Mediterrani també ha remarcat que els problemes que planteja l'actual configuració ferroviària al Camp de Tarragona són fruit de decisions que es van prendre fa dècades. Boira ha destacat que ja s'estudien estudiant alternatives, amb la complicitat del territori.

També ha subratllat l'impuls que ha agafat la futura infraestructura des del 2018, quan un 40% dels projectes no estaven planificats i molts estaven bloquejats. Assegura que la situació actual és diferent i que el Corredor del Mediterrani està planificat al 100%.

Boira ha explicat que hi ha sis projectes en marxa al Camp de Tarragona: la implantació del tercer fil, la implantació de l'ample internacional entre Castelló i Tarragona, la nova estació intermodal, el salt de moltó del nus de Vila-seca, l'ampliació del túnel de Roda de Berà i l'estudi d'alternatives per fer una nova línia de mercaderies per l'interior.
Josep Vicent Boira, comissionat del Corredor Mediterrani
Josep Vicent Boira, comissionat del Corredor Mediterrani
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla