Notícies
Foto: Repsol
23 d'octubre del 2024
El Govern no pressionarà l'Estat perquè retiri l'impost a les energètiques
Des del ministeri d'Economia volen que sigui permanent, i Repsol ja ha dit que les inversions milionàries que té previst fer a Tarragona es podrien aturar
El Govern català ha manifestat aquest dimarts, que no pressionarà l'Estat perquè retiri l'impost a les energètiques. La portaveu i consellera de Territori, Sílvia Paneque, n'ha parlat després de la reunió del consell executiu.

El tribut a les empreses del sector es va crear com a temporal, i des de govern espanyol pretenen que esdevingui permanent, igual que el de la banca, perquè aquests ingressos han permès donar resposta a necessitats socials, com s'argumenta des de l'Estat. Per la seva banda, Paneque ha fet un crida a la fiscalitat responsable de les empreses.

La portaveu del Govern català nega que aquest impost pugui posar en risc grans inversions com la de la petroquímica de Tarragona, tal com apunta la patronal. Precisament, Repsol ha alertat que si es manté, les inversions multimilionàries que té previst fer a Tarragona podrien quedar paralitzades. Concretament, podrien quedar aturats els projectes de l'ecoplanta i de l'electrolitzador, valorats en més de mil milions d'euros.

Fonts de Repsol han assegurat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN), que si es penalitzen les companyies, s'aturaran les inversions. La petroquímica qualifica l'impost a les energètiques d'arbitrari, discriminatori i anticonstitucional i adverteix suposa una pèrdua de competitivitat i, fins i tot, posa en perill la continuïtat dels centres.

El ministre d'Economia, Carlos Cuerpo, defensa que l'impost no ha de frenar el creixement econòmic de les empreses. De fet, l'any passat Repsol va guanyar més de 3 MEUR.

D'altra banda, la patronal catalana, Foment del Treball, també ha demanat que l'impost a les energètiques no es converteixi en permanent. Segons Foment, el tribut fins i tot pot posar "en dubte el futur del pol químic de Tarragona".
Sílvia Paneque, consellera de Territori
Social
Et recomanem
Altafujazz: Nando Picó Quintet
7 de febrer a les 20h a La Violeta
Organitza: OilJazz
Carnaval d'Altafulla
Del dijous 12 al dimecres 18 de febrer
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla