Notícies
Foto: Govern
28 de març del 2025
El Govern proposa rebaixar l’IRPF per als qui cobrin menys de 33.000 euros anuals
La mesura forma part de dos decrets llei que inclouen altres canvis en la fiscalitat catalana
El Govern ha aprovat els dos decrets llei amb mesures fiscals que inclouen la rebaixa de la quota de l'IRPF per als treballadors que cobren menys de 33.000 euros. Ara aquestes normes hauran d’iniciar el tràmit parlamentari. 

A més de la rebaixa de l’IRPF per als sous més baixos, els decrets també inclouen canvis en l’impost de transmissions. Així hi haurà una taxa reduïda del 5% fins als 35 anys per la compra d’un habitatge. En el cas dels grans tenidors, aquest impost s’eleva i arribarà al 20%. A més, es duplica la taxa turística a Catalunya. 

Aquestes mesures s’han acordat amb ERC i Comuns i la portaveu del Govern, Sílvia Paneque, demana a la resta de formacions també hi donin suport en el tràmit parlamentari. 

Paneque, que ha precisat que el 63% dels contribuents es beneficiaran de la rebaixa de l'IRPF al tram més baix, que s’equipara al d’altres comunitats autònomes, com Andalusia, l’Aragó i la Manxa. 
Social
Et recomanem
XV Trobada de Centres d'Estudis
17 d'octubre a les 9h a la sala de plens de l'ajuntament
Amb entitats del Camp de Tgn, el Priorat i la Conca de Barberà
Concert del cicle Altafujazz amb Sereia Tarragona
24 d'octubre a les 20h al Casal Cultural La Violeta
Organitza: OilJazz
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla