04 de febrer del 2026
El Govern puja el to contra el desgavell de Rodalies i reclama celeritat al ministeri i a Adif
Per la seva banda el ministre del ram demana disculpes, però diu que la situació actual “no s’arreglarà en dos dies”
Enmig d’una nova jornada de desgavell a la xarxa ferroviària, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha donat signes d’estar acabant la paciència i ha reclamat al Ministeri i a Adif que accelerin els treballs per posar en marxa les línies tallades.
Paneque ha evitat donar una nova data sobre el restabliment del servei que, de fet, s’hauria d’haver recuperat dilluns. Ha dit que no s’anunciarà una nova data fins que hi hagi certeses.
En la roda de premsa posterior al consell executiu d’ahir dimarts va reconèixer que s’han trobat Rodalies en un estat lamentable.
La crisi de la xarxa ferroviària també està afectant el transport de mercaderies. La consellera de territori ha avançat que s’està treballant en un pla de contingència per fer-hi front.
A més, el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, ha anunciat que ja s’han fet reunions amb els Port de Tarragona i Barcelona i també amb els sectors químic i logístic, que són els més afectats.
Sobre els sobrecostos provocats per la crisi de Rodalies, la consellera de Territori creu que els hauria de pagar l’Estat, si bé no ha estat taxativa.
Mentrestant a Madrid, el ministre de Transports, Óscar Puente, ha demanat disculpes als usuaris de Rodalies i assegura que el servei s’anirà restablint de manera gradual els pròxims dies.
En una compareixença al Congrés, Puente ha atribuït els problemes a la desinversió dels executius del PP, als efectes del temporal Harry i a l'estat anímic dels maquinistes després dels accidents d’Adamuz i Gelida. També ha assenyalat l’esforç que s’està fent per resoldre la situació, amb múltiples obres en marxa i l’esperada arribada de trens nous.
El Ministre ha subratllat que la xarxa ferroviària catalana és antiga, mal dissenyada i sobrecarregada i ha reblat que "això no s’arregla en dos dies".
Sílvia Paneque, consellera de Territori
Miquel Samper, conseller d'Empresa i Treball
Óscar Puente, ministra de Transports