Notícies
Foto: Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya
16 de juliol del 2026
El Moll de Costa de Tarragona acull l’exposició de fotoperiodisme del Premi Mañé i Flaquer
La mostra aplega una quarantena d’imatges d’una dotzena de periodistes i al novembre es traslladarà a Torredembarra
Fins al 30 d’agost, el Refugi 1 del Moll de Costa de Tarragona serà la seu de l’exposició del premi de Fotoperiodisme Mañé i Flaquer que, any rere any, organitzen conjuntament l’Ajuntament de Torredembarra i el Col•legi de Periodistes. A partir del novembre, però, l’exhibició es podrà visitar a Torredembarra. La mostra presenta una quarantena de fotografies que van competir a l’última edició del concurs.

Entre les obres exposades, s’hi pot observar una col•lecció heterogènia de temes i estils que posa en comú l’essència del Camp de Tarragona. Aquesta es veu reflectida en escenes com ara moments d’emoció al Nàstic, imatges d’actes culturals i tradicionals, espais emblemàtics o, inclús, retrats personals, alguns d’ells nascuts d’iniciatives socials i comunitàries. Per exemple, la fotografia guanyadora, obra de Xavi Jurio, mostra les xemeneies del polígon nord de Tarragona treient fum el dia de l’apagada elèctrica.

Davant d’aquesta alta qualitat, l’alcalde de Torredembarra, Raúl García, ha reivindicat, en declaracions recollides per Ona la Torre, el talent fotogràfic del territori.

Pel que fa als autors de les imatges, la mostra exhibeix obres d’una dotzena de fotoperiodistes del Camp de Tarragona, entre els quals destaca la presència de Laia Solanellas, Tjerek van der Meule, Andreu Puig, Alba Mariné o Ariadna Escoda. Cada autor hi aporta la seva personalitat artística i la seva mirada particular.

En aquest sentit, Jordi Mumbrú, membre de la junta del Col•legi de Periodistes, ha remarcat la força narrativa de les imatges, alhora que ha criticat la precarietat del sector.

El Port de Tarragona, que des de fa uns anys col•labora en la convocatòria dels Premis Mañé i Flaquer, s’ha encarregat novament de produir l’exposició. El president del Port, Santi Castellà, ha reivindicat el valor del seu llegat.

L’exposició es va presentar el passat dimarts 14 de juliol a l’espai 3 del Refugi 1 del Moll de Costa, on es podrà visitar a Tarragona fins al 30 d’agost. Al novembre, l’exhibició fotogràfica arribarà a Torredembarra.
Raúl García, alcalde de Torredembarra
Jordi Mumbrú, membre de la junta del Col·legi de Periodistes
Santi Castellà, president del Port de Tarragona
Social
Et recomanem
13è Festival Altacústic
17 i 18 de juliol
Programació sencera a: www.altacustic.cat
28a Fira d’Artesans d’Altafulla
13, 14, 15 i 16 d'agost
Programa d'activitats a: www.altafulla.cat
39è Festival Internacional de Música d'Altafulla
Del 4 al 27 d'agost
Programació sencera i venda d'entrades a: www.altafulla.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla