14 de setembre del 2018
El Pacte de Berà continuarà la lluita per millorar les infraestructures del territori
L’alcalde d’Altafulla creu que el desviament de camions cap a l’A-7 ha millorat la mobilitat a N-340, però que ara cal estar amatents a la sinistralitat
Primer objectiu dels alcaldes del Pacte de Berà assolit. A punt de fer dues setmanes des que el govern espanyol va fer efectiu el desviament dels camions de l’N-340 cap a l’AP-7, els alcaldes que formen el Pacte de Berà han valorat els resultats de la mesura, que va entrar en vigor el passat 2 de setembre.
Els dotze dirigents d’ens locals del Baix Gaià, Camp de Tarragona i Penedès, s’han trobat aquest dijous a l’Arc de Berà, al mateix lloc on es van constituir fa quatre anys per fer front comú per la millora infraestructures del territori i, en especial, per acabar amb els col•lapses i sinistralitat a l’N-340. Allà, han refermat la seva aposta per continuar actius en la defensa de les infraestructures del territori.
Els integrants del Pacte de Berà s’han mostrat satisfets per la consecució d’un dels seus principals objectius: treure els vehicles pesants de l’N-340 entre Altafulla i Vilafranca i desviar-los cap a l’autopista A-7 amb les corresponents bonificacions del peatge. Tot i així, els dirigents locals esperen unes setmanes per comprovar el funcionament efectiu de la mesura.
L’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, ha explicat que la fluïdesa a la via ha millorat “moltíssim”, però que el més important és aconseguir fer de la nacional una via més segura i combatre’n la sinistralitat.
El batlle ha recordat que enguany l’N-340 ha sumat onze víctimes mortals. Fèlix Alonso ha destacat també que en el tram entre Altafulla i Vilafranca “s’estalvien” uns 2.000 camions diaris que ara circulen per l’AP-7.
L’alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, ha assenyalat, per la seva banda, que els punts més sensibles són l’accés al peatge d’Altafulla-Torredembarra i l’enllaç de Vilafranca sud, on es produeix una gran afluència de camions amb origen i destinació a l’autopista.
Rovira ha recordat que caldrà seguir treballant en el futur de l’AP-7 “amb una gratuïtat o la vinyeta, que és l’aposta de futur que fem i que s’ha de treballar”.
Pels alcaldes del Pacte de Berà, la nacional 340 encara és una via insegura i col•lapsada, perquè travessa moltes poblacions costaneres.
Per això, i a l’espera de conèixer les decisions que es prendran quan venci la concessió de l’AP-7, l’any 2021, insisteixen en la prolongació de l’autovia A-7, que s’ha de fer en paral•lel a l’autopista amb el mínim impacte pel territori.
A més dels alcaldes del Vendrell, Altafulla, Torredembarra i l’Arboç, i de la presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, la trobada del Pacte de Berà també ha aplegat els alcaldes i alcaldesses de Calafell, Cunit, Creixell, Roda de Berà, Castellet i la Gornal, Bellvei i Santa Margarida i els Monjos.
Cal recordar, a més que d’aquest dilluns els camions que circulen per l’N-340 entre Altafulla i Vilafranca ja són sancionats pels Mossos amb multes de 500 euros.
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla
Eduard Rovira, alcalde de Torredembarra