Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
27 de setembre del 2023
El parc de Voramar recuperarà les dunes aquesta tardor
L’actuació vol dotar l’espai de protecció davant l’erosió del mar mentre no es pugui executar el projecte de reforma
Les estructures dunars amb vegetació autòctona tindran una segona vida al parc de Voramar a partir d’aquesta tardor, quan es començaran a crear de nou en el marc del Pla de Gestió de la Platja d’Altafulla.

Aquestes estructures es nodriran de les restes de dunes existents actualment a un extrem del parc i també de la sorra que hi ha dipositada dins del mateix parc, que s’extreurà tot “rascant-la” o, tècnicament, fent una ESCARIFICACIÓ, tal com ha explicat en aquesta emissora la responsable de Medi Ambient i coalcaldessa d’altafulla, Alba Muntadas. La duna, a més, s’allargarà per tota l’extensió del parc, de punta a punta i habilitant un pas per accedir a la platja.

Es preveu que les dunes es creïn durant aquesta tardor amb la participació dels escolars de la vila a través d’un projete que permeti treballar-hi el coneixement de l’entorn i la conscienciació mediambiental, com destaca Muntadas.

La mesura s’ha pres en concens amb diferents tècnics tant municipals com externs coneixedors de la gestió d’aquests espais naturals i respon a la necessitat de protegir el parc de l’erosió de les onades del mar mentre no es pugui tirar endavant el projecte de reforma previst i que el consistori té sobre la taula. Un projecte que, tal com va explicar Muntadas al plenari d’aquest dilluns, es troba sobre la taula a l’espera que Costes de l’Estat autoritzi la intervenció a la zona. Aquesta, com va relatar la coalcaldessa, es troba afectada per una mena de suspensió de llicències per fer-hi actuacions perquè l’organisme està revisant els límits marítim-terrestres del litoral.
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla
Social
Et recomanem
Fira de Nadal d'Altafulla
12, 13 i 14 de desembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Anem a buscar el tió
14 de desembre a les 10:30h als voltants de l'ermita
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla