Notícies
Foto: Port de Tarragona
26 d'octubre del 2023
El Port de Tarragona preveu iniciar abans de l'estiu la recuperació dels antics aiguamolls dels Prats d'Albinyana
A tocar d'aquesta zona s'hi preveu fer el Contradic de Ponent, que permetrà tancar el Port per la banda sud
El Port de Tarragona preveu iniciar abans de l'estiu de l'any vinent les obres de recuperació dels Prats d'Albinyana, uns antics aiguamolls a tocar de la Pineda que estan protegits dins de la Xarxa Natura 2000.

Es tracta d'uns terrenys de 37 hectàrees situats just al costat de la futura Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port. De fet, la recuperació de l'espai natural és un compromís de l'Autoritat Portuària com a compensació per al desenvolupament urbanístic de la ZAL.

En una entrevista a Ràdio Ciutat de Tarragona, el president del Port, Saül Garreta, ha avançat que, si tot va com està previst, els treballs de recuperació dels Prats d'Albinyana començarà en mig any.

A tocar d'aquesta zona s'hi preveu fer el Contradic de Ponent, que permetrà tancar el Port per la banda sud. El Port de Tarragona busca finançament europeu per fer aquesta obra. Garreta ha explicat que es presentaran per tercera vegada a la convocatòria.

El contradic permetrà guanyar en seguretat, perquè la bocana del Port quedarà més estreta i es podrà confinar més fàcilment en cas de vessament.
Saül Garreta, president del Port de Tarragona
Saül Garreta, president del Port de Tarragona
Social
Et recomanem
Cinema: 'Cómo hacerse millonario antes de que muera la abuela'
23 de gener a les 20h al Casal Cultural la Violeta
Organitza: Cineclub Link. Aportació 5€ Socis 3€ Reduïda 2€
Visita guiada a la desembocadura del Gaià i Hort de la Sínia
25 de gener d'11h a 13. Sortida des del Club Marítim
Reserves: 655 486 115 joan@hortdelasinia.com Aportació 3€
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla