Notícies
Foto: Govern
22 de març del 2024
El pres de Mas d’Enric que va matar la cuinera va ser avaluat 14 vegades i la seva evolució era “favorable”
La consellera de Justícia admet que el reclús no tenia al·licients externs per sortir de la presó
La consellera de Justícia, Gemma Ubasart, ha dit aquest dijous al Parlament que el reclús que la setmana passada va matar una cuinera de la presó de Mas d’Enric del Catllar havia tingut una evolució “favorable” i res feia preveure que tingués una reacció com aquella.

La junta de tractament de la presó de Mas d'Enric va avaluar fins a 14 vegades l'evolució de l'intern, a qui, davant la seva bona conducta i desenvolupament, se li va permetre la incorporació en diferents serveis auxiliars. Per aquest motiu, Ubasart ha assegurat que “no es podia preveure el fatal desenllaç”, i ha matisat que “el risc zero no existeix”.

No obstant, a l’octubre passat va ser sancionat per donar un cop de puny a un altre intern i anteriorment no havia volgut participar en intervencions psicosocials perquè no tenia incentius per progressar de grau, ja que no tenia xarxa familiar o social fora de la presó.

La compareixença d’Ubasart a la Diputació Permanent del Parlament, al costat del secretari de Mesures Penals, Amand Calderó, ha començat amb un minut de silenci de tots els assistents.

MESURES DES DEL GOVERN

La màxima responsable del Departament de Justícia ha dit que introduiran mesures per millorar la seguretat a les presons. A banda d’incrementar el personal funcionari de vigilància als serveis –especialment a la cuina– i facilitar dispositius de comunicació i polsadors d’alerta personal, es revisarà el nivell de risc de les diferents destinacions laborals (tallers o serveis) i es valorarà si el perfil dels interns és adequat.
Gemma Ubasart, consellera de Justícia
Social
Et recomanem
Concert del cicle Altafujazz amb Jordi Blanch Organic Trio
14 de juny a les 20h a la pallissa de l'Era del Senyor
Organitza: OilJazz
Presentació del projecte de comunitat energètica a Altafulla
18 de juny a les 19h a la sala de plens de l'ajuntament
Sessió a càrrec de Xavi Massa, de Km0 Energy
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla