Notícies
Foto: Unió de Pagesos
05 d'octubre del 2021
El preu de la garrofa s'ha disparat per sobre d'un euro el quilo, un valor que no s'havia vist en dècades
Després de la collita "excel·lent" de l'any passat, aquest 2021 es veu marcat per una davallada en les tones de garrofa
El preu de la garrofa s'ha disparat per sobre d'un euro el quilo, un valor que no s'havia vist en dècades. La necessitat d'aquest producte per part de la indústria alimentària ha estat la causant d'un increment exponencial. A més, enguany l'oferta és força menor a la de campanyes anteriors.
Després de la collita "excel·lent" en termes de producció de l'any passat, aquest 2021 es veu marcat per una davallada en les tones de garrofa. Unió de Pagesos ha previst una davallada del 45% fins arribar a unes 6.000 tones. A més, el gerent de la Cooperativa Comercial Garrofa, Francesc Xavier Cort, ha apuntat a l'ACN que la qualitat del fruit no és tan alta com en campanyes anteriors.

L'augment dels preus, que es va repetint des de fa 4 o 5 anys, també ha comportat més risc de furts i robatoris als camps. Recentment s'ha posat en marxa el Document d'Acompanyament i Traçabilitat Agrícola (DATA) amb la intenció de frenar la compra-venda de garrofes robades.
Francesc Xavier Cort, gerent de la Cooperativa Comercial Garrofa
Social
Et recomanem
Altafulla International Film Festival
Del 4 al 10 de maig al Casal Cultural La Violeta
Programació sencera a: www.altafullafilmfestival.com
12è Memorial Manel Chiva Royo
16 de maig a les 18:30h al Casal Cultural La Violeta
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla