Notícies
25 de gener del 2017
El programa de detecció precoç de càncer de colon i recte arriba al Tarragonès
Totes les persones d’entre 50 i 65 anys rebran des d’ara i durant els propers mesos una carta d’invitació per prendre part en la iniciativa
Cada any es detecten més de 700 nous casos de càncer de colon i recte en el conjunt de la demarcació de Tarragona. Aquest tipus de càncer, el més freqüent al territori tarragoní i ebrenc, provoca fins a 250 defuncions anuals.

Totes les persones residents a la comarca del Tarragonès d’entre 50 i 65 anys rebran des d’ara i durant els propers mesos una carta d’invitació al programa de detecció precoç que impulsa el departament de Salut.

Està previst fer-se fins a un miler de colonoscòpies anuals en el marc del programa i detectar uns 68 càncers cada any, la majoria en estadis inicials. Ja fa temps que el programa de detecció precoç es va començar a estendre pel Camp. També ha arrencat a les Terres de l’Ebre -on de les 43.000 persones convidades, més d’un 60% s’han prestat a fer-se les proves-, i un cop s’hagi implementat al Tarragonès, i posteriorment al Baix Penedès, el programa ja estarà operatiu a tota la demarcació.
Social
Et recomanem
Dia de la Poesia 2026
19 de març a les 17h a la biblioteca
Organitza: Biblioteca i Escola Municipal de Música d'Altafulla
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla