Notícies
Foto: Consell Comarcal del Tarragonès
14 de juny del 2017
El riu Gaià ja és transitable a peu des del seu naixement a Santa Coloma fins a la seva desembocadura a Tamarit
El Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha completat el projecte d’instal·lació de passeres que van iniciar l’any passat Altafulla, la Riera, i Tarragona
La intervenció del Consell Comarcal de la Conca de Barberà a l’entorn de la llera del riu Gaià d’aquest mes de maig ha culminat l’actuació de millora de les infraestructures que van iniciar a principis de l’any passat els ajuntaments d’Altafulla, la Riera de Gaià, i Tarragona al tram baix del riu.
Aleshores les tasques van consistir en la instal•lació d’un total de cinc passeres de fusta d’ús exclusiu per a vianants per creuar el riu amb més facilitat, després que l’avinguda d’aigua de principis de novembre de l’any 2015 deixés impracticables els passos habilitats en aquesta zona.
Un projecte que ara s’ha ampliat amb tres noves passeres al terme municipal de Pontils. Amb aquesta nova actuació el riu queda totalment transitable a peu.
El Camí de les Terres del Gaià és un itinerari de senders que ressegueix el curs del riu, des del seu naixement a les fonts de les Canelles a Santa Coloma de Queralt fins a la seva desembocadura a la platja de Tamarit. És un recorregut d'aproximadament 65 quilometres que comprèn les comarques de la Conca de Barberà, l'Alt Camp i el Tarragonès, i que apropa a la ciutadania la riquesa històrica, patrimonial, natural, i cultural de la vall del riu.
Social
Et recomanem
Dia de la Poesia 2026
19 de març a les 17h a la biblioteca
Organitza: Biblioteca i Escola Municipal de Música d'Altafulla
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla