Notícies
Foto: FEHT
21 de gener del 2025
El sector turístic de Tarragona millora el 2024 els registres d'abans de la pandèmia
La demarcació registra 21,4 milions de pernoctacions amb un creixement de més del 10% en temporada baixa
El sector turístic de la demarcació de Tarragona ha assolit el 2024 xifres de pernoctacions superiors a les del 2019, l'any abans de la Covid-19. La Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), que representa el 90% de les places d'allotjament, ha registrat 21,4 milions de pernoctacions, un milió més que el 2023 (+5,23%) i mig milió més que el 2019.

La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha destacat els increments de visitants en temporada baixa que els acosten a l'objectiu de la desestacionalització. Així, al gener van certificar un 13% de pernoctacions respecte al mateix mes de 2023, mentre que al febrer l'increment va ser del 30%. Al setembre, octubre i desembre el creixement va ser de l'entorn del 6%.

Aquestes dades es tradueixen en 5.877.139 turistes que han visitat la província de Tarragona el 2024. Quant als mercats internacionals, es manté el creixement en tots els països. França, amb un increment del 8,7% és el client internacional més destacat amb 737.000 turistes anuals, seguit del mercat anglès (506.000), l’alemany (268.866) l’irlandès (260.000) i l’holandès (246.000).

De cara a 2025, el sector turístic de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es fixa objectius ambiciosos per a continuar creixent i reforçant la seva posició com a destinació turística de referència. Cabré ha explicat que “hem de continuar prestigiant als professionals del turisme. Els treballadors són el nostre actiu més valuós”. En aquest sentit, ha dit que continuaran “apostant per la seva formació i reconeixement per garantir un sector competitiu i d'alt nivell”.

A més, durant aquest any es continuarà amb un enfocament específic en el creixement dels períodes de gener a maig i de setembre a desembre. Segons Cabré, “la desestacionalització és clau per a garantir la sostenibilitat econòmica del sector”. Altres línies estratègiques inclouen el creixement en mercats centreeuropeus i la consolidació del turisme esportiu per a reforçar la demanda fora de temporada alta. A més, s'està explorant l'obertura a nous mercats com l'asiàtic.
Social
Et recomanem
13a Marxa Castells del Baix Gaià
2 de febrer a les 9h des del Parc del Comunidor
Més informació a: www.marxacastells.com
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
9 de febrer de 10h a 14h a l'Era del Senyor
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 24 de gener al 22 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla