Foto: Arxiu - Altafulla Ràdio
03 d'octubre del 2023
El sector turístic d’Altafulla considera que l’estiu s’ha salvat però alerta que el problema de la platja li afecta, segons una enquesta
La temporada estiuenca ha estat més fluixa que la de l’any passat tot i que l’afluència del turisme i la seva despesa, no ha davallat massa
L’Associació Turística d’Empresaris i Comerciants d’altafulla (ATECA) ha tirat endavant una enquesta per recollir les valoracions dels empresaris del sector respecte a l’estiu que acabem de deixar enrere. D’aquesta es desprén que un 42% dels enquestats consideren que la temporada d’estiu ha estat “més fluixa” que la de l’any passat. Un 31% la qualifiquen com a “millor” i un 25% diuen que ha estat “igual o similar”. Tan sols un 2% creuen que ha estat “molt més bona”. Són una cinquantena d’empresaris, un 60% dels associats, els que han respost aquesta missiva de l’entitat.
Sobre l’afluència de turisme aquests mesos d’estiu, hi ha opinions molt dividides ja que un 47% dels enquestats i enquestades pensen que ha estat igual que l’any passat i un 46% consideren que ha estat inferior. La resta, un 7%, afirmen que han vingut més visitants que a l’estiu del 2022.
Respecte a la despesa que han fet els visitants a Altafulla, la meitat dels socis i sòcies d’ATECA enquestats, el 51%, afirmen que ha estat una despesa menor mentre un 47% la qualifiquen com a similar a la de l’any passat i un 2% diuen que ha estat superior. En aquest sentit, el president d’ATECA, Josep Maria Lloret, afirma que la situació ha estat generalitzada a tot el país.
Preguntats sobre si han rebut queixes i de quin tipus han estat, el 60% dels comerciants altafullencs enquestats afirmen que les que han rebut eren per la “manca de serveis com ara papereres, dutxes o altres”. Un 11% s’han queixat de la “manca de neteja i les pudors que feien alguns carrers o zones concretes”. La resta de turistes, un 29%, s’han queixat de l’estat de la platja i la sorra.
En aquest sentit, els comerços fan un incís especial en la necessitat de solucionar aquest problema de manera immediata i permanent ja que asseguren que el tema de la sorra de la platja i el seu estat, “dona una molt mala imatge d’Altafulla i fa que moltes persones no tornin el proper any o pensin en altres destinacions” quan decideixin trobar un espai amb bons serveis, bon comerç però, sobretot, amb una platja en condicions.
La gran majoria dels establiments de restauració i hoteleria qualifiquen aquesta temporada estiuenca com a més fluixa, asseguren que el nombre de visitants no ha augmentat i que han fet una despesa menor. A la pregunta sobre les queixes rebudes, principalment els negocis a primera línia, aquestes han estat sobre l’estat de la platja i la sorra. Els altres, que estan ubicats a la part de dalt del municipi, no n’han rebut cap o eren queixes derivades de les manca de neteja.
La resta de socis i sòcies que han contestat l’enquesta, tots ells de sectors de serveis diversos, aporten opinions ben diferents. Per la majoria ha estat una temporada estiuenca molt similar a la de l’any passat, amb una despesa per persona molt semblant i amb poques queixes i sempre relacionades amb la manca de neteja.
Josep Maria Lloret, president d'ATECA
Josep Maria Lloret, president d'ATECA