Foto: Ajuntament de Torredembarra (Anna F.)
30 de desembre del 2021
El Servei de Primera Acollida de Torredembarra incrementa les accions a la vila durant el 2021
En total, s’han lliurat 95 certificats de formació i, fins a la data, s’han atès 79 sol·licituds d’informes d’estrangeria
El Servei de Primera Acollida de la Regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament de Torredembarra ha incrementat aquest 2021 les accions realitzades al municipi. Bàsicament, són accions formatives per a persones nouvingudes i elaboració d’informes d’estrangeria. En total, s’han lliurat 95 certificats de formació i, fins a la data, s’han atès 79 sol·licituds d’informes.
Pel que fa a la formació, s’han derivat veïns de Torredembarra, que necessitaven dur a terme accions formatives o demanaven assessorament jurídic especialitzat de suport als processos d'arrelament social. Ho feien a entitats com Càritas, AMIC o AvantEbre. Aquestes entitats de caire social són beneficiàries de la subvenció Cospe-Covid19 de la Generalitat.
D’aquesta manera, s’han ofert a través de Càritas dos cursos integrals presencials de 90 hores de català, 15 hores de coneixements laborals i 15 hores de coneixement de la societat catalana. Amb AMIC, s’han ofert dos cursos en línia de 15 hores de coneixements laborals i també s’ha ofert l’assessorament jurídic especialitzat de suport als processos d'arrelament social. I amb AvantEbre, un curs integral modalitat en línia de 15 hores d’alfabetització digital, 90 hores de català, 15 hores de coneixements laborals i 15 hores de coneixement de la societat catalana.
La regidora d’Acció social, Marga Rovira, ha valorat aquestes accions com a molt positives, ja que l’estat d’alarma produït per la pandèmia i totes les mesures de seguretat sanitària van reduir les possibilitats d’oferir acciones formatives durant el 2020. També ha explicat, que enguany s’ha observat un increment important en la demanda d’informes d’estrangeria en el municipi.