03 de juliol del 2017
El territori manté la reivindicació de recuperar la línia ferroviària Reus-Roda per al trànsit de mercaderies
Les plataformes en defensa del transport públic de qualitat demanen la interconnexió amb l’alta velocitat a La Móra
Una àmplia representació d’institucions i agents econòmics del territori es van reunir el passat dijous al Tinglado 1 del Moll de Costa del Port de Tarragona per participar en la conferència de FERRMED sobre 'El nus ferroviari de l'àrea de Tarragona i els seus enllaços amb el Corredor Mediterrani'. Unes 200 persones van assistir a una jornada que tenia per objectiu demostrar la importància de la infraestructura, definir el tràfic potencial existent, i concretar el projecte, la inversió, i les dates d’execució.
El coordinador estatal del projecte, Juan Barios, va ser l’encarregat de detallar el pla d’actuació, que preveu que el Corredor Mediterrani sigui una realitat al 2020. De moment, però, la interconnexió que ha de permetre enllaçar la línia convencional amb l’alta velocitat a la ciutat de Tarragona no entra dins dels plans del Ministeri de Foment.
L’alcalde d’Altafulla i un dels principals defensors del transport ferroviari públic i de qualitat al territori, Fèlix Alonso, ha lamentat que, “avui per avui, la realitat passa perquè Tarragona es quedi sense trens d’altes prestacions i quedi relegada a una estació per a Rodalies i trens de mitja distància”.
Trobar una solució al nus ferroviari de Tarragona esdevé una reivindicació històrica al territori. Les plataformes en defensa del transport públic aposten per establir aquesta interconnexió a La Móra, la via que consideren “més ràpida i amb més sentit” per enllaçar amb l’alta velocitat. Altres agents del territori defensen l’Arboç com a escenari d’aquesta interconnexió de vies. Ni la Generalitat ni el govern de l’Estat, però, contemplen aquestes propostes i a dia d’avui el projecte que ha de connectar la línia d’ample ibèric i la línia internacional i que ha de permetre un trajecte de 45 minuts entre Barcelona i Tarragona encara es desconeix.
La principal preocupació de Fèlix Alonso és que “la línia convencional, la de la costa, es converteixi en el pas habitual dels trens de mercaderies”. Ha reconegut, però, que “després de mesos d’insistència i gràcies als informes realitzats per tècnics d’Adif, la recuperació de la línia Reus-Roda per al trànsit de mercaderies comença a posar-se sobre la taula”. Una reivindicació que sempre ha defensat el batlle amb la voluntat de no afectar els trens de passatgers.
Les conclusions recollides durant la conferència del passat dijous es lliuraran al Ministeri de Foment i a la Direcció de Mobilitat de la Comissió Europea.
Plataformes en defensa del transport públic de tota Espanya s’han reunit aquest cap de setmana a la localitat asturiana d’Avilès per abordar la problemàtica. Fèlix Alonso no hi ha pogut assistir.
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés