Notícies
Foto: @SílviaPaneque
20 de juliol del 2026
El TramCamp absorbirà tres quartes parts de la inversió de Territori al Camp de Tarragona el 2026
Els pressupostos també inclouen projectes a la xarxa viària, la conservació de carreteres i diverses actuacions mediambientals a Torredembarra i Creixell
El projecte del TramCamp tornarà a marcar les inversions del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica al Camp de Tarragona durant el 2026. Dels 121,5 milions d'euros que la Generalitat destinarà a les comarques tarragonines, prop de 89,4 milions es reservaran per continuar impulsant la primera fase del futur tramvia, una infraestructura considerada estratègica per millorar la mobilitat entre Cambrils, Salou i Vila-seca.

La consellera Sílvia Paneque va presentar divendres passat el detall de les inversions territorials i va destacar que el pressupost del Departament al Camp de Tarragona augmenta prop de 100 milions d'euros respecte als comptes del 2023, quan la inversió va ser de poc més de 24 milions.

Més enllà del TramCamp, una altra de les partides destacades correspon a la xarxa viària. El Departament hi destinarà 19,47 milions d'euros, dels quals més de 12 milions serviran per a treballs de conservació i manteniment de carreteres del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. A aquests recursos s'hi afegeixen 33,1 milions previstos per actuacions de millora a la xarxa viària del territori, segons el conjunt dels pressupostos de mobilitat de la Generalitat.

Pel que fa al repartiment per comarques, el Tarragonès concentrarà la inversió més elevada, amb més de 67 milions d'euros, principalment vinculats a infraestructures de mobilitat. El seguiran el Baix Camp, amb més de 36 milions, mentre que l'Alt Camp, la Conca de Barberà i el Priorat també rebran partides específiques per a diferents actuacions.

Paral•lelament la Generalitat també manté l'aposta per incrementar la inversió en transport públic arreu del país. Els pressupostos del 2026 preveuen 311 milions d'euros per a infraestructures ferroviàries, 355 milions per al contracte de gestió de Rodalies de Catalunya i 194 milions per mantenir les bonificacions dels títols T-Usual i T-Jove. En paral•lel, es construiran 42 quilòmetres addicionals de vies ciclistes i es continuarà avançant en projectes de mobilitat sostenible.

En l'àmbit del Baix Gaià, no s'han anunciat grans projectes singulars. Tot i això, 750.000 euros es destinaran a la recuperació ecològica de la zona humida del Gorg de Creixell, la Marinada, el sistema dunar davant del càmping La Gavina i la connexió amb els Muntanyans de Torredembarra. Segons Paneque, la finalitat és recuperar els sistemes dunars i els ecosistemes humits litorals i reforçar la conservació de la flora i la fauna.
Sílvia Paneque, consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica
Social
Et recomanem
39è Festival Internacional de Música d'Altafulla
Del 4 al 27 d'agost
Programació sencera i venda d'entrades a: www.altafulla.cat
XXVIII Nit de Piano i Poemes
30 d'agost a les 21:30h a la plaça de l'Església
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Aquatló Altafulla 2026
11 de setembre a les 9:30h al Club Marítim
Organitza: Atletes d'Altafulla i Club Marítim Altafulla
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla