Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
26 de juny del 2025
El transvasament intern de sorra a Altafulla es farà finalment a partir del dia 1 de juliol
Amb aquesta aportació l’Ajuntament confia a cobrir suficientment la manca de sediments en el tram central de la platja
Els moviments de sorra dins la mateixa platja d’Altafulla es retardaran encara uns dies. Aquest dijous estava anunciat aquest trasllat però finalment es posposa per a la setmana vinent. El motiu, segons s’explica des de l’Ajuntament d’Altafulla, és la disponibilitat de la maquinària que ha de dur a terme els treballs. Serà a partir de dimarts dia 1 de juliol, quan es mobilitzin aquests sediments procedents de diversos punts de l’espai natural altafullenc.

Se’n mouran uns 900 metres cúbics que s’agafaran dels extrems de la platja. El cordó dunar del parc de Voramar servirà per cobrir una part d’aquesta aportació mentre que el reservori que està a tocar del Club Marítim servirà per aportar la resta. Ho explica la coalcaldessa, Alba Muntadas.

Quan s’agafi la sorra d’un dels extrems, caldrà tancar la platja des d’allà i fins al centre, on es dipositarà, mentre que l’altra meitat de la platja serà practicable. Quan l’operació es faci des de l’altre extrem la mesura serà la mateixa però a la inversa.

Els sediments per nodrir la part central de la platja seran aportats, doncs, de manera interna, sense cap aportació des de Torredembarra, com hauria d’haver estat d’acord amb el compromís del Port esportiu de la vila, que no s’ha complert per les reticències mostrades des del consistori torrenc i des del mateix ens, que va sol·licitar una pròrroga per no aplicar la mesura.

El consistori confia a poder compensar així la falta de sediments en aquest punt de la platja i permetre que hi hagi una amplada de sorra suficient per a l’ús dels banyistes durant aquest estiu.
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla
Social
Et recomanem
Concert del grup Bi-cussion, dirigit per Jörg Prignitz
23 d'octubre a les 18h al Casal Cultural La Violeta
Amb les escoles de música d'Altafulla i Torredembarra
2a Marxa Altafulla Costa Tarraco
30 de novembre a partir de les 8:15h des del Castell d'Altafulla
Organitza: Atletes d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla