Notícies
Foto: Jaume Cardona
25 de juny del 2025
El trasllat de l’ICAC a la Tabacalera de Tarragona, més a prop
La seu actual de la institució hauria de ser la nova llar per als Xiquets de Tarragona
L'Ajuntament de Tarragona aprovarà al pròxim ple la cessió d'un magatzem de la Tabacalera per a l'ICAC,  l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica. La Generalitat assumirà els 5,3 milions d'euros del cost del trasllat, que inclou tant el projecte executiu com les obres i l'equipament de les noves instal·lacions.

La sessió s’ha de celebrar aquest dijous 26 de juny. Al plenari es debatrà l'aprovació dels plecs de clàusules administratives i l'adjudicació a l'ICAC de la concessió per a construir i gestionar la nova seu al magatzem número 6 per a un període de 50 anys, amb cànon gratuït.

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ho ha explicat en declaracions a l’ACN.

El magatzem 6 té una superfície de 3.000 metres quadrats, un espai que permetrà a l'ICAC ampliar laboratoris, oficines i aules. La nova ubicació de l'institut alliberarà el seu espai actual a la plaça d'en Rovellat. Un espai que, a priori, ha de ser la nova seu dels Xiquets de Tarragona.
Rubén Viñuales, alcalde de Tarragona
Social
Et recomanem
Altafujazz: Nando Picó Quintet
7 de febrer a les 20h a La Violeta
Organitza: OilJazz
Carnaval d'Altafulla
Del dijous 12 al dimecres 18 de febrer
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla