11 de desembre del 2020
El túnel que es construeix al Coll de Lilla s'encareix novament, ara en 18 milions d'euros
El sobrecost es deu a l'aparició d'argiles i pissarra en el terreny que es perfora
El túnel que es construeix al Coll de Lilla s'ha encarit novament i s'afegeixen ara 18 milions més d'euros al pressupost inicial. Ho ha reconegut aquest dijous el diputat socialista al Congrés per Tarragona, Joan Ruiz, que ha visitat les obres acompanyat pel portaveu del PSC a l’Ajuntament de Montblanc, Joan Manel Cabello.
Ruíz ha explicat que l’encariment es deu sobretot a la presència de pissarres al terreny. Ara bé, assegura que, tot i aquestes dificultats, les obres avancen a bon ritme. De fet, confia que aquest tram de l’A-27, que és l’últim i el més complicat, podrà estar en servei en menys de dos anys.
El túnel del Coll de Lilla, que està en fase de construcció, és el punt més complicat de la nova autovia A-27 que, quan estigui acabada, connectarà Tarragona i Montblanc.
La presència d’argiles expansives a la zona ja es coneixia. De fet, temps enrere ja es va anunciar un altre sobrecost de 30 milions d’euros. Llavors el pressupost del projecte es va elevar fins als 115 milions. En relació a l'aparició d'esquerdes a Lilla, a causa de les voladures, Ruiz ha recordat el compromís d'elaborar una auditoria per reparar totes les escletxes, i que són "estètiques, no pas estructurals".
Joan Ruiz, diputat del PSC al Congrés