29 de novembre del 2017
El voluntariat, una de les peces imprescindibles en l’èxit del Gran Recapte d’Aliments
La campanya se celebrarà els dies 1 i 2 de desembre. Càritas Altafulla disposarà enguany d’un únic punt de recollida al centre comercial Caprabo
El voluntariat esdevé un dels pilars fonamentals del Gran Recapte d’Aliments. La col·laboració desinteressada de milers de persones que dediquen el seu temps a la iniciativa solidària fa possible recollir cada any una gran quantitat de productes per a les famílies més necessitades d’arreu del territori.
L’any passat, la campanya va disposar de 25.000 voluntaris, una xifra que a hores d’ara ja s’ha assolit per l’edició d’aquest 2017.
El Banc dels Aliments ha superat aquesta xifra mínima imprescindible per cobrir els 2.700 punts de recollida d’aliments que estaran disponibles els propers divendres i dissabte 1 i 2 de desembre.
A Altafulla seran una vintena les persones que hi col•laboraran al llarg de les dues jornades, de la mà de Càritas Altafulla. En aquesta ocasió, la recollida se centrarà en un únic punt, el centre comercial Caprabo, ja que l’entitat ha cedit l’espai que ofereix Mercadona a Càritas Torredembarra.
La decisió ve motivada per la bona reserva d’aliments que disposen al municipi gràcies, sobretot, als ajuts que reben de la Unió Europea des de finals de l’any passat.
De la campanya, una de les voluntàries del Gran Recapte al municipi, Pepi Miró, n’ha destacat la gran predisposició i implicació de la ciutadania, que any rere any col·labora amb la causa.
El brou, les conserves de peix, els llegums cuits, la llet, l’oli, l’arròs, les farinetes infantils, i les galetes continuen sent alguns dels productes més demandats.
Més enllà d’aquests productes alimentaris, però, per cobrir les necessitats més bàsiques de les famílies amb dificultats econòmiques, els productes d'higiene personal, infantils i de neteja de la llar són també molt importants. Productes en què no hi acostumem a pensar, però que també esdevenen molt necessaris pel benestar i la qualitat de vida d’aquestes persones. Parlem de productes com ara paper higiènic, compreses, bolquers, mocadors de paper, tovalloletes humides, xampú, sabó, o detergents, entre d’altres.
Una altra de les voluntàries al municipi, Maria Rosa Baños, ha apuntat que la pobresa energètica és una altra de les mancances que cal tenir en compte alhora de col·laborar-hi.
Enguany, s’espera assolir i augmentar els 4,3 milions de quilos recaptats l’any passat i arribar als 210.000 beneficiaris. En la passada edició, la xifra a Altafulla va ascendir als 5.300 kg.
Pepi Miró, voluntària del Gran Recapte
Maria Rosa Baños, voluntària del Gran Recapte