Notícies
Foto: Cooperativa L'Escamot
26 de maig del 2022
Els 'camins escolars' d'Altafulla podrien començar a implantar-se aquest setembre
La segona fase del projecte es completa aquestes últimes setmanes de curs, amb la participació d'alumnat, centres, tècnics municipals i Policia Local.
Altafulla ja ho té gairebé tot a punt per poder implantar d'una manera ferma els 'camins escolars' que han de permetre els estudiants de la vila anar i tornar dels centres d'ensenyament amb tota la tranquil·litat, seguretat i comoditat. I fer-ho d'una manera sostenible i saludable, tot caminant o anant en bici o patinet, i deixant de banda el vehicle motoritzat.

Per fer-ho possible l'Ajuntament d'Altafulla va engegar el projecte a principis de curs amb l'assessorament de la Cooperativa L'Escamot, una consultoria de mobilitat activa i sostenible. Arran d'aquesta col·laboració ja va tirar-se endavant una primera fase de diagnosi de l'estat de la qüestió i que va incloure una enquesta a famílies amb infants en edat escolar al voltant dels seus hàbits a l'hora de traslladar-se als centres escolars (especialment en els dos de primària i en l'institut).

Actualment s'està enllestint la segona fase i es preveu que la implantació dels camins, que aquests puguin ser una realitat, es pugui fer a partir de l'inici del nou curs, al setembre. Ho apunta un dels membres de la cooperativa que capitaneja el projecte d'Altafulla, l'Albert Papell.

Aquestes setmanes s'estan mantenint diferents reunions i trobades amb totes aquelles persones i col·lectius implicats d'una manera o altra en els trajectes que duen els menors a les escoles, ja sigui Policia Local, garants de la seva seguretat o tècnics municipals d'Urbanisme, que han de vetllar per una bona configuració dels carrers. A més de les mateixes direccions dels centres escolars i professorat, les associacions de famílies i, sobretot, els principals implicats, els infants. Amb nens i nenes es parla de les seves sensacions quan es desplacen a l'escola, el que troben bé i el que troben malament, i com els agradaria que fos aquest trajecte.

Papell ha estat rebent les aportacions dels alumnes del Roquissar al llarg d'aquesta setmana i ja estan fixades al calendari les trobades amb l'alumnat de l'Escola La Portalada i també de l'Institut d'Altafulla per deixar tancada ja la segona fase del projecte aquest juny. Ara, a partir de setembre s'hauria d'iniciar la tercera fase , la d'implantació, amb la implicació directa de l'Ajuntament.
Albert Papell, membre de la cooperativa L'Escamot
Albert Papell, membre de la cooperativa L'Escamot
Social
Et recomanem
Espectacle d'humor amb Impro Show
6 de setembre a les 20h a La Violeta
Venda d'entrades a: www.altafulla.cat
Tarda de jocs infantils
7 de setembre de 16h a 19h al Parc de Comunidor
Espai d'interacció amenitzat per MouT serveis i lleure
La Petita: Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 5 al 14 de setembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla