Notícies
Foto: Castellers d'Altafulla
13 d'abril del 2026
Els Castellers d’Altafulla estrenen temporada a casa amb una diada plàcida i amb bones sensacions
Els liles basteixen el 2d6, el 3d6a i el 4d6 en una actuació que serveix per incorporar canalla nova i testejar posicions
Els Castellers d’Altafulla ja han estrenat oficialment la temporada a casa, a la plaça del Pou, i ho han fet amb bones sensacions tenint en compte les dates en les quals ens trobem. La colla ja ha tornat a plaça i ja comença a posar les bases per conjugar la temporada amb reptes importants. Més enllà de les aspiracions pel que fa a construccions ambicioses, la qüestió més important a la qual han de fer front és la renovació de la canalla, com ha destacat el president dels de Ca l’Ixart, Arturo Palavecino, en una entrevista al programa ‘Baix Gaià al dia’.

Com ha explicat Palavecino, aquest dissabte a plaça ja es va estrenar canalla nova al pom de dalt i això els permet ser optimistes de cara al desenvolupament de les pròximes cites. Amb tot, insisteix que hi ha la necessitat d’ampliar camises en els pisos superiors i recorda que les portes del pati d’assaig sempre són obertes per rebre nous integrants. És una qüestió, la incorporació de camises, que també es treballa a través dels tallers que realitza la colla en escoles del territori com recentment a La Nou de Gaià. Aquí, a més, Palavecino es mostra satisfet d’haver comptat també amb la complicitat dels pares i mares, que poden veure de primera mà com és això de fer castells i poden vehicular les ganes o la curiositat que puguin tenir els seus fills envers aquesta pràctica.

I lògicament les diades són també un gran aparador per mostrar què significa formar part d’una colla castellera i la de dissabte va ser una oportunitat per fer-ho. Allà els liles hi van descarregar castells de sis que tenen apamats i que van bastir amb solvència, van ser el 2d6, el 3d6 amb l’agulla i el 4d6. A més de finalitzar amb un pilar de 4. Una actuació que Palavecino valora positivament perquè va comptar amb una mobilització destacada de camises i augura bones previsions per al futur, encara en pretemporada.

Els Castellers d’Altafulla tornaran a enfaixar-se per fer una petita actuació a la fira de Sant Jordi i també per celebrar una diada el cap de setmana següent, novament a la plaça del Pou.
Arturo Palavecino, president dels Castellers d'Altafulla
Arturo Palavecino, president dels Castellers d'Altafulla
Social
Et recomanem
Presentació dels Estudis Altafullencs 50
17 d'abril a les 19h a la sala Teresa Manero
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Fira de Sant Jordi
23 d'abril de 10h a 20h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla