Notícies
Foto: Altafulla Ràdio (Arxiu)
08 de juliol del 2026
Els comerços afectats per les obres a la plaça dels Vents ja poden demanar les ajudes municipals
L’aportació de l’Ajuntament per pal·liar les possibles pèrdues derivades dels treballs, pot arribar a un màxim de 500 euros
L'Ajuntament d'Altafulla ha obert aquest dimarts 7 de juliol el termini perquè els comerços i empreses de serveis afectats per les obres de reforma de la plaça dels Vents puguin sol·licitar els ajuts anunciats per minimitzar l’impacte que hagin pogut tenir aquestes en l’activitat econòmica.

Així, s’ha consignat en el pressupost una partida d’un total de 6.000 euros per repartir-la entre els qui demanin la subvenció, potencialment 13 negocis ubicats entorn de la plaça. Des del consistori es reconeix que la quantia a repartir és menor, però considera que pot contribuir a compensar parcialment les possibles pèrdues derivades de les obres, les dificultats de trànsit per la zona durant aquestes o les incomoditats patides. Igualment, es destaca l’esforç realitzat tenint en compte les possibilitats de les arques municipals. Ho destaca el regidor de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica d’Altafulla, Tomàs Serra.

 
Igualment, Serra recorda que les ajudes se sumen a les bonificacions en la taxa d’ocupació de la via pública que han tingut aquests establiments tant pel que fa al 2025 com per a l’exercici 2026. La taxa de terrasses ha tingut una rebaixa del 25% del seu cost per a aquests negocis que no van poder treure les seves taules i cadires al carrer mentre hi havia obres.

Per optar a rebre les ajudes d’aquesta línia oberta pel consistori cal presentar la sol·licitud abans del dia 22 de juliol i acreditar que s’ha patit una disminució d’ingressos com a conseqüència directa dels treballs, en un mínim del 25% de la facturació respecte de l’any anterior. Les subvencions s'atorgaran en règim de concurrència competitiva i com més elevada sigui aquesta disminució, més puntuació obtindrà la sol·licitud. Paral·lelament, també es valorarà la dimensió de l'empresa en funció del nombre de persones treballadores.
Tomàs Serra, regidor de Comerç d'Altafulla
Tomàs Serra, regidor de Comerç d'Altafulla
Social
Et recomanem
El Jardí Sonor
4 i 5 de juliol a les 20:30h a la plaça de l'Església
Programació sencera a: www.eljardisonor.cat
Diada Castellera de les Cultures
11 de juliol a les 18:30h a la plaça del Pou
Amb: C. de Vilafranca, V. de Valls, Xiquets Tgn i C. d'Altafulla
Festival Altacústic
17 i 18 de juliol
Programació sencera a: www.altacustic.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla