Notícies
Foto: Arxiu
26 d'abril del 2023
Els hospitals Joan XXIII de Tarragona i el Sant Joan de Reus participaran en una prova pilot de detecció precoç de càncer de pulmó en fumadors i exfumadors
Es faran TACs a persones d'entre 50 i 75 anys que siguin fumadores o que hagin deixat de ser-ho en els últims quinze anys
Els hospitals Joan XXIII de Tarragona i el Sant Joan de Reus participaran en una prova pilot de detecció precoç de càncer de pulmó en fumadors i exfumadors. El projecte s'anomena Cassandra i es posarà en marxa el mes de juny.

La iniciativa la impulsa la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica, i compta amb el suport del ministeri de Sanitat. Al conjunt de l'Estat s'hi han adherit 38 hospitals, 9 d'ells a Catalunya. Entre aquests hi ha el Joan XXIII i el de Sant Joan. Entre els centres adherits també hi ha el Clínic i la Vall d'Hebron de Barcelona.

Aquesta prova pilot està pensada per consolidar els test per detectar de manera precoç els tumors que provoquen càncer de pulmó. Per fer-ho, a partir del juny començarà el cribratge. Es faran TACs a persones d'entre 50 i 75 anys que siguin fumadores o que hagin deixat de ser-ho en els últims quinze anys.
Social
Et recomanem
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Diada castellera d'inici de temporada
11 d'abril a les 18h a la plaça del Pou
Amb: Jove Tgn, Vella de Valls, X. del Serrallo i C. d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla