Notícies
Foto: Ajuntament de Torredembarra
05 de maig del 2026
Els permisos de l’Estat i de la Generalitat demoren la restitució de l’Alfa i Omega al mar de Torredembarra
L’Ajuntament compta amb una partida de 180.000 euros per poder licitar els treballs
L’Ajuntament de Torredembarra està a l’espera de les autoritzacions pertinents per poder tirar endavant la licitació de la futura Alfa i Omega. Gairebé 8 anys després de la retirada de l’escultura original, la pilota es troba ara a la teulada de la Generalitat després que Costes de l’Estat li hagi traslladat els seus informes per poder fer l’operació de muntatge.

El consistori va incloure una partida de 180 mil euros al pressupost municipal del 2025 per recuperar l’escultura de Rafael Bartolozzi. L’alcalde Vale Pino va actualitzar la situació del projecte al ple ordinari del mes d’abril. Va comentar que Costes de l’Estat ha emès el seu informe i que ara l’ha traslladat a la Generalitat. Pino també ha reiterat la voluntat de l’Ajuntament de recuperar l’Alfa i Omega i ha recordat que la partida pressupostària està preparada per fer la licitació.

El muntatge és la part més complicada de tot el projecte per recuperar l’Alfa i Omega. De fet, s’han plantejat 3 opcions, però una d’elles es dona per descartada des del Ministeri per les implicacions ambientals que tindria. Ara, s’han traslladat les altres dues opcions a la Generalitat i, una vegada aquesta decideixi, es podrà tirar endavant la licitació.

L’escultura original de l’Alfa i Omega es va haver de retirar d’urgència al juny del 2018 per raons de seguretat davant el risc d’esfondrament. Quatre anys després, al juny del 2022 es va fer una consulta popular on es va decidir instal·lar una rèplica de l’escultura original al bloc en lloc de la piràmide metàl·lica per tirar les barques que hi havia a mitjans del segle XX.
Vale Pino, alcalde de Torredembarra
Vale Pino, alcalde de Torredembarra
Social
Et recomanem
Altafulla International Film Festival
Del 4 al 10 de maig al Casal Cultural La Violeta
Programació sencera a: www.altafullafilmfestival.com
12è Memorial Manel Chiva Royo
16 de maig a les 18:30h al Casal Cultural La Violeta
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla