17 d'octubre del 2018
Els transportistes tallaran carreteres durant la Castanyada si no arriben a un acord per les desviacions obligatòries per l’autopista
El President de l'Agrupació de Transport Discrecional de Mercaderies de la FEAT, Joaquim Riudeubas, ha carregat contra els alcaldes del Pacte de Berà
Només una setmana després de la marxa lenta per l'A-7 i l'N-340 que van fer gairebé 500 camioners de Tarragona, Terres de l’Ebre i Baix Penedès per mostrar la seva "indignació" pel desviament obligatori que han de fer cap a l'autopista, el sector ha anunciat noves mobilitzacions.
La junta de la Federació d'Auto-transport de la Província de Tarragona (FEAT) ha mantingut aquest dilluns una reunió amb tots els participants a la mobilització dels transportistes per valorar la protesta del passat 11 d’octubre i també per estudiar pròximes mobilitzacions.
Els transportistes es queixen que se'ls hagi obligat a circular per l'autopista, amb unes bonificacions en els peatges que no els complauen i amb el "greuge" que els suposa. Per tot plegat, reclamen bonificacions de fins al 75% o la gratuïtat de l’autopista.
Amb l’objectiu d‘afavorir el diàleg amb les administracions competents, van convocar les marxes lentes durant la sortida del pont del Pilar. Un diàleg que encara no s’ha produït, com ha explicat el president de l'Agrupació de Transport Discrecional de Mercaderies de la FEAT, Joaquim Riudeubas, qui ha detallat quins són els següents passos que farà el sector dels transportistes, i que passen per una mobilització a les portes del pont de la Castanyada si no es troba una solució de consens abans.
Si les administracions no mouen fitxa durant aquesta setmana i arriben a algun acord, els camioners faran una marxa lenta similar a la del passat dia l’11 o, fins i tot, podrien anar més enllà i tallar les carreteres, “una mesura de força per obligar a l’administració que ens escolti”.
En aquest sentit, el president de l'Agrupació de Transport Discrecional de Mercaderies de la FEAT ha carregat contra els alcaldes del Pacte de Berà, que ha dit que “s’han venut”.
Segons el representant dels transportistes, la Generalitat i els alcaldes del Pacte de Berà “ja no són ningú per negociar”, perquè les carreteres són competència de l’Estat i perquè “han anat a la seva” en el tema de les restriccions de pas per la nacional pels camioners.
Ha fet referència directa a l’alcalde d’Altafulla, de qui ha dit que “ha anat a la seva amb la bandera de la seguretat”. També ha afegit que els alcaldes del Pacte de Berà han negociat amb l’Estat segons els seus interessos, “que sembla que només passen per retirar els camions de l’N-340”.
Cal recordar que l'AP-7, l'A-7 i l'N-340 van registrar cues quilomètriques per les protestes convocades per la FEAT el passat dijous. Uns 250 camions van sumar-se a la marxa lenta de Tarragona a Torredembarra per mostrar la "indignació" per la mesura que prohibeix el pas als transportistes per l'N-340 i per l'N-240 i que els obliga desviar-se cap a l'autopista.
El president de l'Agrupació de Transport Discrecional de Mercaderies de la FEAT, Joaquim Riudeubas, ha aclarit que el sector ha volgut expressar amb aquestes marxes lentes la indignació per l'obligatorietat de la mesura. Volen que les bonificacions augmentin un 25% més, fins al 75%, per a igualar-les amb les que hi ha en altres punts d'Espanya i creuen que desviar els camions cap a l'autopista no és la solució definitiva per evitar la sinistralitat i millorar la mobilitat.
Joaquim Riudeubas, FEAT
Joaquim Riudeubas, FEAT
Joaquim Riudeubas, FEAT