Notícies
Foto: Generalitat de Catalunya
22 de gener del 2026
Els trens de Rodalies i Regionals segueixen sense circular aquest dijous
Fonts de Renfe atribueixen el retard en la posada en marxa del servei a "causes operatives", i el Govern expedientarà la gestora
Els trens de Rodalies i Regionals segueixen sense circular aquest dijous . Fonts de Renfe atribueixen el retard en la posada en marxa del servei a "causes operatives".

Per la seva banda des del principal sindicat dels maquinistes, Semaf, s'assenyala els treballadors no reprendrien la seva feina sense garanties per escrit d'Adif de les mesures de seguretat adoptades per augmentar la seguretat. A les estacions, els informadors diuen als usuaris que no hi ha trens, i en alguns casos hi ha accessos a les andanes tancats.

El Govern va anunciar ahir al vespre una represa "progressiva" de Rodalies, però ja va advertir que seria un "dia difícil". Ho explicava el conseller de la Presidència, Albert Dalmau.

En previsió a les dificultats d'aquest dijous, ahir el Govern va explicar que es mantenen barreres aixecades de l'autopista del Garraf, i les operadores de bus tenen autorització per ampliar la flota disponible. Sílvia Paneque és la consellera de Territori.

Fins divendres, i amb possibilitat de pròrroga, queden anul·lades les Zones de Baixes Emissions als municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona.

En paral·lel, aquest dijous el Govern ha anunciat que obre un expedient a Renfe per la negativa dels maquinistes a circular aquest matí de dijous malgrat que Adif hagi afirmat que "la seguretat està garantida". L'executiu ha promogut la reunió amb Renfe, els sindicats i Adif per exigir que es posi "punt final" com més aviat millor a l'aturada del servei, que es considera "intolerable".

El Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ferroviaris (Semaf) va anunciar que convocaria vaga del 9 a l’11 de febrer per exigir "totes les actuacions necessàries" per a fer les vies segures, després de l’accident mortal.
Albert Dalmau, conseller de Presidència
Sílvia Paneque, consellera de Territori
Social
Et recomanem
Presentació de 'Els nobles del Baix Gaià a l'edat moderna'
21 de febrer a les 11:30h a la pallissa de l'Era del Senyor
Organitza: La Banya Edicions
Visita guiada a la desembocadura del riu Gaià
22 de febrer a les 11h des del Club Marítim Altafulla
Informació i inscripcions: 655 486 115 i joan@hortdelasinia.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla