Notícies
Foto:
19 d'octubre del 2023
Els turistes britànics creixen un 35% a Catalunya durant el primer semestre d'aquest 2023
La xifra és menor en comparació amb les que hi havia abans de la pandèmia i el Brexit, si bé el volum de despesa és pràcticament el mateix
Els turistes britànics creixen un 35% a Catalunya durant el primer semestre d'aquest 2023. N’hi ha hagut més d’1,3 milions. Tot i aquest creixement, encara s’està lluny de les xifres prèvies a la pandèmia i al Brexit. Aquesta i altres dades s’han analitzat aquest dimecres en una jornada de treball entre directors de l’Agència Catalana de Turisme i representants del sector turístic, que s’ha fet a Salou.

Entre els participants en aquesta trobada hi havia el director de l’Agència Catalana de Turisme al Regne Unit i Irlanda, Aicart Guinovart, que ha destacat que si bé no s’ha recuperat el nombre de turistes britànics, si que ho ha fet el volum de despesa que realitzen quan venen aquí de vacances.

En aquesta jornada de treball també s’hi ha parlat de la potencialitat de mercats emergents com el polonès. El portaveu de la Federació d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, Xavier Guardià, destaca que és crucial potenciar l’aeroport de Reus per captar nous mercats.

A la jornada també hi han pres part representants de l’Agència Catalana de Turisme a França i a l’Àsia Central, un altre mercat emergent.
Aicart Guinovart, director de l’Agència Catalana de Turisme al Regne Unit i Irlanda
Xavier Guardià, portaveu de la Federació d’Hostaleria i Turisme de Tarragona
Social
Et recomanem
Presentació dels Estudis Altafullencs 50
17 d'abril a les 19h a la sala Teresa Manero
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Fira de Sant Jordi
23 d'abril de 10h a 20h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla