Foto: Ajuntament de Torredembarra
02 de setembre del 2026
Els veïns dels Munts de Torredembarra reclamen millores a l’estació de bombament per evitar noves inundacions
L’associació alerta dels problemes recurrents amb el clavegueram durant els aiguats i també planteja millores en la neteja, la seguretat, l’aparcament i la mobilitat del barri
L’Associació de Veïns dels Munts de Torredembarra reclama actuacions per solucionar els problemes que es produeixen a l’estació de bombament d’aigua de la zona durant els episodis de pluja intensa. Els darrers aiguats han tornat a provocar incidències en diversos carrers del barri i han evidenciat, segons l’entitat, les mancances de la xarxa de clavegueram.
Segons ha explicat el vocal de la junta, José Antonio Teruel, en declaracions a Ona la Torre, els principals problemes es concentren a l’entorn del carrer Rebolc, l’avinguda del Canyadell i el carrer de la Galera. L’associació explica que, quan es produeixen tempestes torrencials, l’estació de bombament es bloqueja i l’aigua acaba sortint pels embornals de les comunitats de veïns.
s
La situació provoca inundacions en alguns garatges, on l’aigua pot arribar a assolir prop de 15 centímetres d’altura. Davant la recurrència d’aquests episodis, alguns residents han optat per instal•lar preventivament xapes i altres elements de contenció per intentar impedir l’entrada d’aigua i reduir els possibles danys materials.
L’entitat veïnal assegura que ja ha traslladat aquesta problemàtica a l’Ajuntament de Torredembarra i espera que es pugui trobar una solució que eviti que les inundacions es repeteixin cada vegada que es registren precipitacions especialment intenses.
Les inundacions no són l’única qüestió que preocupa els residents. La nova junta de l’Associació de Veïns dels Munts ha elaborat un llistat de prioritats que vol plantejar en una pròxima reunió amb l’alcalde de Torredembarra, Raúl García.
Entre les demandes hi ha una millora de la neteja i la seguretat a l’entorn del Roquer. També reclamen actuar a la zona de pins pròxima al Canyadell per reduir el risc d’incendi i reforçar la seguretat davant de possibles robatoris.
En matèria de mobilitat, els veïns proposen regular l’aparcament durant els mesos de més afluència. Una de les opcions que plantegen és implantar zona blava a l’estiu per intentar reduir la saturació de vehicles que, segons l’associació, s’ha intensificat amb l’augment de visitants a la platja del Canyadell.
L’entitat també aposta per revisar la circulació interna del barri i convertir alguns carrers actualment de doble sentit en vies de sentit únic, amb l’objectiu de facilitar el pas dels vehicles i evitar situacions de col•lapse.
José Antonio Teruel, vocal de la junta de l'Associació de Veïns dels Munts de Torredembarra