Foto: Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible
18 de setembre del 2025
Es licita el contracte d’obres del carril bici a l’N-340 i les pantalles acústiques a l’A-7 a Tarragona
El nou vial unirà la Via Augusta amb la Móra però, de moment, no arribarà a Altafulla
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat per 9,1 MEUR (IVA inclòs) un contracte per executar les obres dels carrils de vianants i bicicletes, i la instal·lació de pantalles acústiques a la ciutat de Tarragona.
Les actuacions referents al carril bici, i de vianants, comprenen dos trams. El primer no arriba als mil metres i es troba entre els km 1.160 i el 1.160,8, que corresponen al pont sobre el riu Francolí. Per altra banda hi ha el carril bici de la zona de Llevant, que tindrà una extensió de vora més de sis quilòmetres, entre el punt quilomètric 1.165,2 a la Via Augusta, fins al 1.171,4 de la mateixa Via Augusta o antiga carretera N-340. És a dir, fins a la rotonda de La Móra.
El projecte licitat, per tant, no contempla encara l’enllaç fins a Altafulla, com s’havia projectat inicialment, malgrat que en la nota de premsa enviada pel Ministeri es diu que el carril bici va “des de l’enllaç de l’A-7 al nord-est de la ciutat fins al límit de Tarragona amb Altafulla”. Aquesta connexió amb la vila, però, s’ha de dibuixar de nou perquè el seu plantejament va rebre les al·legacions d’un càmping de la zona on passava i aquestes van ser estimades.
Actualment el carril bici des de la Móra fins a Altafulla, tram de la N-340a, es troba en redacció. Pel que fa a les pantalles acústiques, es preveu col·locar-les a banda i banda de l’A-7 al primer cinturó de Tarragona.
Aquestes actuacions, entre d'altres, van quedar recollides en el conveni subscrit entre l’Ajuntament de Tarragona i el Ministeri de Transports el novembre de 2023. En l’acord s’estableix la cessió a la ciutat de fins a 15 km repartits en diversos trams de les carreteres N-340, N-340A i T-11, un cop s’executin les corresponents intervencions, amb una inversió de 13 MEUR (IVA inclòs). Tots aquests trams, doncs, ja no seran considerats carreteres sinó vies urbanes.
La licitació actual s’ha de cobrir amb Fons Next Generation, que marquen l’estiu del 2026 com a termini per finalitzar els treballs, per tant, les obres haurien de començar, com a molt tard, a finals d’any o principis del vinent.